the_fire Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Hva burde en mobil til 4-5000 kr. inneholde? Skriv svar i stikkordsform Edit: Overskrift Endret 13. februar 2004 av The_Fire Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) kan lage min liste om igjen da... (med hjelp fra siemens ... eh coldplay mente jeg ...) -ringe -sms -ems -mms -email gode datamuligheter: -bluetooth (ebeskrivelig viktig.. særlig hvis den har mp3/mp4/symbian) -IrDa (infrarød) -datakabel (mindre viktig; hvis den har blåtann) -syncML -tastelås -talepost -mulighet til å bruke som modem til pc/bærbar -kalkulator -valutaomregner -notat muligheter -"gjøremål" itillegg til kalender.... -opptaker (både stemme og video) -god kalender -god telefonbok -klokke m/alarm og sånn -Minst 32 toners Poly toner -Java -minnekort -God og tydlig skjerm... helst TFT på over 160x210 piksler og 65k farger -Symbian minst 60 series (viktig viktig viktig viktig ) -mulighet for mp3/mp4 ol. -Stand-by tid på min. 200 timer, taletid på min. 3 timer -kamera (minst 0.3 mp) -Videomulighet -GPRS klasse 10 -wap (HSCSD også greit hvis d kommer til norge... meget tvilsomt om d kommer) -litt rask prossesor -godt med minne (internt over 5mb...! + minnekort) -godt tastatur med god respons og ikke vonde taster i merkelige posisjoner -polytoner,True Tones (ikke så viktig egentlig..¨) -tri-band -Voicememo Endret 13. februar 2004 av Remerser Lenke til kommentar
-:Coldplay:- Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Jeg syns en mobil i prisklassen 4k-5k bør inneholde: -Kunne ringe (veldig viktig) -Sende sms -Kanlender, telefonliste osv. -Stoppeklokke,nedteller, alarm og endel andre funksjoner. -Bluetooth -Automatisk tastelås -ir -MMS -E-mail -Minst 32 toners Poly toner -Java -Mulighet for minnekort (SD og/eller MMC) -Skjerm med ca. 176x220 piksler og 65k farger -Symbian -Stand-by tid på min. 200 timer, taletid på min. 3 timer -VGA kamera (helst større oppløsning) -Video funksjon -GPRS klasse 10 -Mp3 (iallefall hvis den ikke har symbian) -Radio (ikke veldig viktig) Sikert mer som jeg ikke kommer på nå. Eduit: la til tastelås, håpløst at bla. sx1 ikke har dette. Endret 14. februar 2004 av -:Coldplay:- Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 BT, kalender, mp3, kamera/video, samt 640x480px oppløsning m/ 64k farger og dos-emulator. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 gameboy emulator 4ever Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 om det er slik at siemens sx1 tar bilder i 480 x 640 pixler? Lenke til kommentar
roar1961 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Sx1 har både tastelås og oppløsning 640x480. Den har det meste, men for meg er det viktig at tlf er lett å bruke. Sx1 er litt klønete med tastene på siden av displayet, og joystikken er for glatt for oss med store fingre, den burde vært ruglete. Ellers er batterikapasiteten svak, må lades hver dag. Bortsett fra det og noen småting så er telefonen svært bra. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Sx1 har både tastelås og oppløsning 640x480. Den har det meste, men for meg er det viktig at tlf er lett å bruke. Sx1 er litt klønete med tastene på siden av displayet, og joystikken er for glatt for oss med store fingre, den burde vært ruglete. Ellers er batterikapasiteten svak, må lades hver dag. Bortsett fra det og noen småting så er telefonen svært bra. Egentlig har jeg meget pinglete fingre, så at tastaturet er litt trangt plassert og joystikken er litt glatt(?) gjør egentlig ingenting... Å lage rugler på joystikken er vel bare å ripe joystikken bittelitt opp... Men en ting jeg vil anse som viktig, bortsett fra standarfunksjoner, er bluetooth. Det er vel bra... Det verste vil jo være batterikapasiteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå