Pabff Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hei. Har et problem med bios her. Når jeg går inn på den under oppstart får jeg kun opp en blå strek langs bunnen av skjermen. Kommer ikke inn så jeg får gjort noen instillinger. Noen som har noe tips til hva det kan være? Kan bios oppdatering ha noe for seg? HK: Abit KX7-333 CPU: Athlon XP 1900+ Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du har vel ikkje papstvifter kobla til hket? på dei gamle KT7(A) hkene kom du ikkje inn i bios når desse viftene stod på cpuviftekontakten. (Mist Silen twin hadde desse viftene blant anna). mvh JanEirik Lenke til kommentar
Pabff Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Nei, har ikke det, men har koblet til to enermax silent fan koblet til.. Kunne jo hende det kan ha noe med det å gjøre.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Ikkje heilt utenkeleg det nei. Prøv å skift kontakt på det, eller få ein overgang utan "turtellar". mvh JanEirik Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg flashet feil bios en gang og fikk en blå strek når jeg startet opp pc'n. Den ble borte da jeg fikk flashet tilbake til den riktige biosen. Lenke til kommentar
Pabff Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Takk, takk. Kan virke som det var viftene som var problemet ja. Hadde den ene koblet på fan2 på hk'et, og den andre fikk strøm direkte fra psu. Flyttet disse til henholdsvis fan3 og fan4. Nå registreres ikke turtallet på noen av dem i windows eller bios. Er det kun fan1 og 2 som har turteller? Endret 14. februar 2004 av Pabff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå