milkwood Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Det står at denne viften er anbefalt til 1800+, men fungerer den fint på en overklokka 1800+? Eller må jeg da opp enda et hakk på vifte? Noen anbefalinger isåfall? Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Taisol ribba er bra den, men vifta som sitter på kan bli i det minste laget. Du kan eventuelt sette på ei 80mm vifte (bare å bende ut kjøleribbene litt) Men ville heller kjøpt alpha 8045 + ei 80mm vifte til den, blir bedre kjøling og mindre bråk Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Fant ut etter å sett på taisols sine egne sider at den støtta 2000+ så det blir ingen problem. Vurderte å kjøpe ny vifte til den (en annen 60x60) men fant ut at hvis jeg skulle bytte ut for å få den til å kjøle bedre ble den bare enda mere bråkete. Finnes det ingen hypre vifter på 19db ? =) Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 vis du ser litt under kjølere så var der en som hadde modda taisol ribba slik at en får festet 80mm vifter istede for 60mm, med dette får du bedre kjøling og mindre støy vil vel få samme (kanskje bedre) kjøling med ei papst 19db, men mye mindre bråk Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hvis du surfer litt rundt på http://www.microplex.no finner du at de har en overgang som er tenkt for dette problemet, det er en plastikkdings du skrur på kjøleribba som funker som en overgang fra 60mm til 80mm, men husk når du gjør dette at du kan få bedre effekt hvis du setter vifta til og suge. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 ja, hørte om det. bare å bøye ut soklene eller noe slikt. får vel søke. Har en av de papst (19db) viftene i toweret.. får se om jeg bruker den der for å teste -milkwood Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Vet om den fra microplex, men ryktene sier at den fan moden som var nevnt tidligere her fungerer bedre enn fan adaptern til microplex. Billigere også =) -milkwood Lenke til kommentar
baquero Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg har prøvd denne modden som er nevnt over, og det fungerer veldig bra. Høyst anbefalt. Det er mye bedre å sette på en 80x80mm vifte uten trakt, da dette gir mindre motstand. Dette leder igjen til bedre kjøling og mindre støy. Det eneste en trenger å gjøre er å skru av den gamle viften og festet til denne. Deretter borrer en 4 hull i hjørnene av ribben, bender ut ribbene litt og fester f.eks. en Enermaxvifte (variabel hastighet) med strips. Vifta har jeg skrudd ned slik at den ikke høres i det hele tatt. Da ligger min XP1700+ på 41/49 grader (min/max). Med viften på full guffe ligger minimumstemperaturen på 35 grader. Baq Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Taisolen er veldig bra den tatt i betrakning at den snart er eit år gammal. Du får veldig bra kjøling tatt pris i betrakning. Eg kjøyrer min Taisol med ei gankse behagelig 80 mm papst på 32 db. Har foretatt meg ein sånn 80mm-mod som nevnt ovenfor. Ligger no med 37 grader idle og 43 maxload med ein overklokka tb1400. Eg er meget fornøydd, men det går fint å få tak i bedre kjølarar til dags dato (ax-7 siter eg og sikler på no for tida) Ja og den støtter heilt opp til xp2000+. mvh Ørjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå