Gå til innhold

Fletting av dokumenter i Word

ZoRaC

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å lage meg noen visittkort med en for- og bakside.

Jeg har laget det vha "etiketter" i Word.

Jeg har laget 1 dokument med forsiden og 1 med baksiden.

Det jeg nå ønsker er å flette disse slik at jeg kan skrive ut en 2-sidig utskrift med at den tar annenhver side fra de to dokumentene. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det? (eller hvordan jeg kan lage etiketter over 2 sider i samme dokument hvor alle etiketter på side 1 er like og alle på side 2 er like?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en skriver som takler tosidig utskrift, setter du begge sidene inn i samme word-dokument som side 1 og 2. Deretter er det bare å velge tosidig utskrift og printe ut så mange eks. som du ønsker.

Har du ikke en slik skriver, er jeg redd eneste muligheten er å skrive ut x antall forsider for deretter å snu arkene og kjøre dem gjennom en gang til for å få med side 2.

Vær obs med venstre/høyre marg slik at baksiden treffer forsiden som den skal...

Lenke til kommentar

Ok, slik kan du fikse dette:

1. Åpne bakside-dokumentet og marker all teksten/grafikken i en av etikettene. Trykk kopier = CTRL-C. Lukk dokumentet.

2. Åpne forside-dokumentet. Trykk TAB så mange ganger at den hopper over til side 2 (ny side) og fyller denne inn med tomme, identiske ruter.

3. Gå til den første tomme ruten på side 2 og trykk lim inn = CTRL-V. Deretter TAB til neste rute, CTRL-V igjen, TAB til neste rute os. til side 2 er full av baksider.

Etter det, utskrift som over...

Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg er mulig, men da er jo etikett funksjonen bortkastet.

Fordelen med den er jo at du redigerer en rute, så blir resten også endret.

Greit nok når det er snakk om et visitkort, men hvis man skal lage mange forskjellige tar Ctrl+C, V litt for lang tid...

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstod problemet, men tror ikke det er mulig å flette etiketter på den måten du er inne på. Kanskje kan ev. Microsoft Dokumentordner løse problemet på en enklere måte, da du i allefall får muligheten å skrive ut ulike office dokumenter etter hverandre...

Har du full office er kanskje også Microsoft Publisher et bedre alternativ.

Om man imidlertid lager en mal med 2 Wordsider i samme dokument er det jo relativt greit å bruke "søk-erstatt" for å lage visittkort for en annen person...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...