Gå til innhold

Hvilket skjermk. holder stabil FPS på 100 uansett?


Haugnæss

Anbefalte innlegg

Om man er noob og spiller bare public er 50 fps mer en nok. Men jeg er kresen og hvis jeg får 10fps mindre i smoke blir jeg frustrert. Alt har med presisjon å gjøre, 10fps har mye å si. Og hvordan mus man bruker er også vesentlig , feks den nye ms 4.0 musa "lagger" når man går sidelengs og beveger musa samtidlig, som da gjør at presisjonen går ned (Frustrerende). Ati har "dorlig" grafikk i cs for de som gamer serriøst. Modellene flyter inn i grafikken som gjør at de er vanskeligere å se. Med GF kort ser man modellene klart og tydelig.

Fx5900 gjør susen, gå for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor går ikke bunny.

 

er lite vitts hoppe 5 skritt bortover

offtopic: Det kan du si, om man skal man komme seg bort fra en plass ganske kjapt så er b-jumping veldig nyttig.

men la oss holde oss til topic, Geforce kort er best til cs

 

Edit: leif

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

altså, cs 1.6 er cpu krevende, man kan ha en amd 2800+ og et geforce 4 mx kort og ha 100 fps konstant.

 

Jeg hadde før en 2000+ og radeon 9800pro : 30-100fps med masse fps drop

 

Når jeg oppgraderte til 2800+ og forsatt hadde radeon 9800pro : 100fps nesten konstant. Er nede i 99 av og til :p

Lenke til kommentar
For å si det slik . Vet ikke hvor lenge du har gamet cs , jeg har gamet i 3 år.

 

merker syyyk forskjell med lav fps.

 

1. Man lagger/hakker

 

2. Aimen er ustabil, dvs. at recoilen ikke går tilbake like rask.

 

3. Høy fps gir en bedre følelse enn lavere.

 

Som sagt tidligere, i smoke suger det med gf4ti4200. Generelt også der det er mye "uroligheter" i spillet.

 

Et annet eksempel er at når man recorder vil dårlige pcer ikke takle dette. Fps synker til 50 / 60 , noe som gjør det uhyggelig å spille.

 

"hakkete, urolig aim osv..."

 

Går ikke ann nekte for dette.

 

 

Greit nok at det funker spille med stabil 60 fps, men når et GF4Ti4200 ikke har stabil fps på 60 engang så er det dødfødt.

alså hvis du må ha noe bedre en g4ti200 for Cs er du full, hvis du har klart å legger inn riktige drivere går du aldri under 100fsb ikke i smoke heller.

Lenke til kommentar
altså, cs 1.6 er cpu krevende, man kan ha en amd 2800+ og et geforce 4 mx kort og ha 100 fps konstant.

 

Jeg hadde før en 2000+ og radeon 9800pro : 30-100fps med masse fps drop

 

Når jeg oppgraderte til 2800+ og forsatt hadde radeon 9800pro : 100fps nesten konstant. Er nede i 99 av og til :p

ikke pokker om du ikke kan kjøre Cs 1.6 med 2000+ og radeon 9800pro på konstant 100FPS

Lenke til kommentar

Folkens, tro det eller ei men smoke i CS 1.6 har selv et overklokka TI 4200 problemer med. Jeg spiller ikke mye CS, men på en server så ville han ene på laget mitt kaste en smokeG der vi spawna. Han gjorde det hver gang vi starta ny runde og det var samma opplegg... Ser du på røyken så er musebevegelsene i forhold til skjermen ca 1. sek forsinka.

Lenke til kommentar
Har 19" jeg å-

 

Det som er.. skal du game som pro gamer du ikke med høy resolution.

 

Det grunnet at med lav res treffer man lettere. lettere å skyte hs osv..

 

Med høy res blir alt så smått.

 

Jeg gamet før med 1024* xxx , det er kanskje en mulighet du heller bør vurdere hvis du absolutt må ha super nice bilde.

 

Et alternativ er at du høyner HZ

Er ikke Half-life optimalisert for 800x600 og 640x480? Jeg har hørt at disse oppløsingene var det som ble brukt når HL kom ut, derfor var det mest aktuelt å perfeksjonere det for disse oppløsningene....

Lenke til kommentar

Siden det ble så mye cs-snakk her må jeg nesten hive meg på.

 

FPS har alt å si i cs. FPS bestemmer hvor fort sikte ditt trekker seg sammen og hvor fort du klarer å skyte opp skudda i magasinet.

 

HAr du 100 FPS konstant så skyter du raskere enn en med 50FPS, som igjen vil bety at du får sendt ut mer skudd enn han andre og har større sjanse for å drepe han.

 

Men FPS er jo ikkje alt, må jo ha taccs, aim osv.

 

Har spilt cs siden den første beta, så jeg vet hva fps har å si for spillet. :D

 

Og når folk sier at de får fpsdropp med ati 9800pro, vil jeg anbefale dem å lese noen guider om hvordan configen skal være.

 

Sogamed.com

 

Her er et tweakeprogram:

HL-Toolz

Lenke til kommentar

Hmmmm. spilt cpl-qualifyer med en P3-1ghz og GF3ti200. Holdt 80-100 fps på den tiden(1.1) Dumpet den pcen for xp1800 med GF3ti200, holder 100 stabilt 99% av tiden. Alle dere som påstår at en xp2800 er minste kravet for cs burde gå ut å lese litt på internett om fpsgaining i cs. Finnes maaaasse info.

Personlig spiller jeg med 1024x768 og har gjort det siden Quake2. De som mener at 640x480 er best etc.etc. slutt pls? Det er bare snakk om en smaksak. Finnes ingen faktiske beviser for at 640x480 er lettere å treffe headshots med enn 1024x768 eller 800x600. Alt ligger i hånd-øye koordinasjon, reaksjonsevne og cs-kunnskaper og ikke i hardwaren din. Kjenner mange "1337" spillere som har hatt ned i 40 fps konstant og har eid 99% av alle spillere i Norge.

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...