Gå til innhold

Hvilket skjermk. holder stabil FPS på 100 uansett?


Haugnæss

Anbefalte innlegg

Til dere som nevner "med developer "1" funker det å ha 300fps" JA det står 300fps OK. men HL motoren støtter ikke høyere enn 100uansett så de 200som er tilovers er bare bull å ingenting annet, kjører selv med Vsync på å 120htz, hadde HL motoren tålt høyere enn 100fps hadde det ivertfall stått 120 til meg noe som forklarer at den ikke takkler høyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har radeon 9800 pro, pentium 4 2,6 ghz, 512 mb ddr (pc 3200) osv, og jeg sliter med fps drop..

GeForce er sikkert bedre i cs atm, enn det ati kort er.. men hvis ati gir ut slike drivere som 4.2 en gang pr mnd, så er ivaffal jeg fornøyd..


så dere cs spillere som bruker radeon kort.. dere får håpe på det beste.
blir ikke noe bedre av å whine på forum :thumbup:
Lenke til kommentar
ptv-, Når de nye kortene kommer synker prisen på dagens kort. Uansett, det er ikke så ille å bruke nyere kort til CS tror jeg. CS 1.6 har syke maskinkrav, det lagger på pcen min selv om 1.5 går med 100fps stabilt med AA og AF makset ut.

CS 1.6 har IKKE syke maskinkrav. Og prisen på R9800Pro har da (er?) nede i 1891,- ...tror ikke den går stort mer ned før de slutter å selge de.

Lenke til kommentar
Kan du forklare hvordan jeg da kan få over 300fps med mitt gf3 kort?

Dette er selvølgelig med litt tweaking av cfg'en da ;) Jeg pleier aldri å kjøre med så høy fps til vanlig, men jeg vil bare understreke at det er fult mulig å få mer enn 100fps.

Det er IKKE noe poeng i å ha mer enn 100 FPS med mindre skjermen din støtter det (og med en god oppløsning tror jeg ikke det finnes skjermer som kan vise så høy FPS).

 

Om du kjører i 1280x1024, og skjermen din støtter maks 100Hz refresh rate i denne oppløsningen, kan ikke skjermen vise mer enn 100Hz = 100FPS.

De fleste skjermer støtter rundt 85-100Hz i denne oppløsningen, så jeg skjønner ikke hvorfor du vil ha MER enn 100 FPS.. Sett heller opp grafikkinnstillinger og spill med bedre grafikk :)

Lenke til kommentar

Jeg har et GF4 Ti 4200 64mb, klokka til ti4600 hastighet... Går fint i CS 1.6 helt til noen kaster smokegranade, da "lugger" det litt. Med en gang jeg snur ryggen til røyken går det glatt igjen.

 

Og en ting til, hvordan får du opp fps-måler? Var det ikke no cl1_showfps osv.?(Ikke verdens største CS-ekspert)

Lenke til kommentar

En skjerm på 85hz kan vise flere frames enn 85FPS, men det blir da oppdelte frames.

 

Eks:

Refresh 1
--------------------- 
|  Frame 1          | 
|                        | 
--------------------- 
|  Frame 2          | 
|                        | 
--------------------- 
|  Frame 3          | 
|                        | 
---------------------

Lenke til kommentar
cs krever absolutt ingenting......... kjøp et mx440 så funker det som ******, får kanskje 70fps i smoke, men ellers er den i 100......

Nei, faktisk får man 100fps standard med nvidia ge4 mx440 64mb.. Har hatt det.

Men i bf gikk det ikke så da var det bare rett ut med kortet.

gikk det ikke i bf1942?, jeg klokke kortet mitt og da gikk bf glatt på 1024x728 med lave detail-innstillinger.......... funka som ******

Lenke til kommentar

mitt råd: hvis du skal spille cs og leter etter et kort som klarer å kjøre det så kjøp et gf3 ti200 eller ti500, de kjører cs så glatt som bare det, 100fps konstant, og de koster ikke my heller, men hvis du vill ha noe bedre en det til en liten penge så kjøper du garantert et gf4 ti4200/4400/4600 koster under tusenlappen og funker på så og si alle spill hvis du klokker dem....... f. eks et ti4400 uklokket kjører call of duty på 1024x768 med medium details glatt.

Lenke til kommentar

det er mange innlegg her av folk som ikke er helt sikre på hva de snakker om...

 

mitt oppløsning er på 1600x1200 i cs, men får konstant ca 70-75fps, men selvfølgelig lavere med smoke/laggranat, men det gjør ikke noe, for skjermen min viser ikke mer enn 75fps på sånt oppløsning

 

1.6 er faktisk den som krever minst av alle de forrige versjonene, fordi den har blitt mye bedre kodet. f.eks. test ut smoke i 1.1 med ti4200 eller noe lignene, noen som klarer å få spillet ulagget?

 

forresten, de som får støtt over 100 fps, hvilken oppløsning bruker dere?

 

 

EDIT: bruker gainward 5600ultra hvis noen lurer :D

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Har 19" jeg å-

 

Det som er.. skal du game som pro gamer du ikke med høy resolution.

 

Det grunnet at med lav res treffer man lettere. lettere å skyte hs osv..

 

Med høy res blir alt så smått.

 

Jeg gamet før med 1024* xxx , det er kanskje en mulighet du heller bør vurdere hvis du absolutt må ha super nice bilde.

 

Et alternativ er at du høyner HZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...