Gå til innhold

Dårlig ytelse i spill


bensinkanna

Anbefalte innlegg

har prøvd å dra ut strømmen fra 1hd men det hjelper ikke. Kan ikke være for liten psu :no: .

Flere forslag? ...hjelp :cry: ....

sjekk om agp er enable(i bios), høres kansje dumt ut men jeg har selv opplevd det..

spill gikk plutseli trekt på alle oppløsninger, så jeg sjekket 3dmark01 og 03..

der merket jeg betydeli nedgang..

 

ellers kan du prøve å slette chipsettdrivere og driverne til skjermkortet, ta ut skjermkortet og sett det i igjen, pleier ofte å funke visst jeg merker dårli ytelse;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta opp kabinettet, finn ei bordvifte og spill litt med bordvifta snurrende, da får du eventuelt eliminert den muligheten.

Legg inn nye chipset drivere, oppdater bios.

Test med omega drivere.

Alt det har jeg prøvd....

 

Skjekket i biosen, agp greiene var enable. :ermm:

har du noen gang flashet til 9800xt(så i siggen din)

har du rett chipsettdrivere?? Via eller nForce??

Lenke til kommentar
Skjekket i biosen, agp greiene var enable. :ermm:

har du noen gang flashet til 9800xt(så i siggen din)

har du rett chipsettdrivere?? Via eller nForce??

har aldri flashet skjermkort biosen min (bare clocket til xt ytelsen). Har nyeste nForce driverene og har oppgradert hk biosen

visst du har hd'en din delt opp i partisjoner og har en egen partisjon for windows er det ingen problem å formatere den...

men visst du ikke har partisjoner og spill,filmer osv på samme hd som windows blir det jo litt surt å formatere... :hmm:

Men visst du ikke har prøvd å formatere vil jeg andefale deg å gjøre det ;)

Lenke til kommentar

Regner med du kjører Windows XP?

 

Har du installert alle updates fra Windows Update siden?

 

Hvis du har det så er det kanskje der problemet ditt ligger. En av oppdateringene der heter 811493, den er kjent for å kunne gjøre et AMD system om til "sirup". Før var det ikke noen problem å unngå den, men nå har Microsoft lagt den inn under "Samleoppdatering 1 for Windows XP". Den har nummer KB826939 og herunder finner du oppdateringen:

 

"811493 MS03-013: Bufferoverkjøring i Meldingsbehandling for Windows-kjernen kan føre til heving av tilgangsnivå"

 

Denne kan som sagt før til slowdown av systemet ditt. For å fikse det er det bare å avinstallere oppdateringen.

 

Tørr ikke påstå at dette er grunnen men det er en mulighet.

Lenke til kommentar
"811493 MS03-013: Bufferoverkjøring i Meldingsbehandling for Windows-kjernen kan føre til heving av tilgangsnivå"

 

Denne kan som sagt før til slowdown av systemet ditt. For å fikse det er det bare å avinstallere oppdateringen.

 

Tørr ikke påstå at dette er grunnen men det er en mulighet.

nei, det hjalp ikke det heller :cry:

Lenke til kommentar

Etter å ha studert de to bildene dine så var det ene med eyecandy og ikke det andre.Og det er det som skiller et dyrt kort fra et billig ett.Så hva mere mener du at det skal være der?Husker selv jeg ble skuffet over at det ikke var noe særlig mere jeg fikk når jeg betalte flere tusenlapper mere.Ta mine utalse med forbehold jeg er ingen grafikk ekspert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...