Prelude Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 legger en post ut her for min svoger som sliter med sin HP maskin. limer inn litt ifra mailer han har sendt til meg, beklager viss denne posten blir litt stor, men alt er etter min mening relevanse :smile: ---- Hei Forsto det sånn at du skulle komme deg på nett i løpet av dagen i dag ?? Ka trur du om datan min for tia da? Elbycheck has performed a sanity check on the Filter drivers of the CD-ROm class in your registry and has corrected invalid entries. - så måtte jeg restarte igjen.... *blæh* Denne feilmeldingen kom etter at jeg måtte restarte maskina for å få cd-plata ut av cd-brenneren. DA jeg brukte Nero så skjedde det samme igjen som da jeg brukte CloneCD Den leste plata og begynte å brenne.... og der låste hele dritten seg. Hva er feil? Går hardt utover platene om dagen.... Så formaterte jeg disken. Og etterpå så var både brenner og dvd-som borte. Ikke synlig noe sted i systemet. Restarta maskina så var dem der igjen. Men å brenne? No way.. Prøvd med å skifte ide kabeln. Ingen bedring. Alle kontaktene sitter på plass så vidt jeg kunne finne ut Så ka e det da? Hovedkortet? Sverre --- humm.. hørest ikke noe særlig bra ut. jeg har villet ha testet cd-brenneren i en annen maskin og sett etter om den fungerer der, viss ikke så er det brenneren sin feil. viss den derimot fungerer fint i en annen maskin så må det nesten vere noe annet (hovedkort?) som forårsaker problemene dine. Geir --- legger til at HD lampen på maskinen hans startet å lyse konstant ifra oppstart og inn i windows. den var konstant på til maskinen ble slått av. --- Hei har gjort følgende: Tok ut brenneren, og satte DVD som master. DA funket dioden ok. Monterte Cd-brenneren som slave-diode ok fremdeles. Men samme problem med å brenne. Byttet brenner med Kari Merete. Min funker bra hos henne. Jeg prøver å brenne nå. Følgende har skjedd: Startet CloneCD ClonCd leser cd'n i DVD- bruker mellom 71%- 86% av kapasitet på å lese plata. Brenning 1 gang: Stoppet på 3%, der sto den minst 30sek. før den gikk videre. Bruker ca 20 % +/- på kapasiteten. Brenning ferdig. Resultat ok. Brenning 2 gang: Leste plata med engang.. gikk ok. Brukte mellom 76%-86% av cpu for å lese plata.. Normalt?? Brenning- bruker 20 % av cpu-- Brenning ferdig- Resultat ok Men på spillet Desperados... Sjekket plata med detect. -Laserlock- Sendte informasjonen til ClonCD og da skulle jo alt være ok, men den klarer ikke å lese plata overhodet.. Det samme skjer med Age of Empires 2 Hvilken konklusjon skal man ta ut fra alt dette?? At maskina mi ikke takler å så kjapp brenner? Eller er det noe annet feil ute og går? Eller er det noe jeg gjør feil?? Har du nå forslag? Ny maskin?? Det er jo bare problemer med den jeg har jo.. Den brenneren jeg fikk hos deg.. Den fungerer bra på maskina til K.M. Hvorfor ikke hos meg ???? --- har rett og slett ikke anelse hva som gjør det. siden den fungerer bra hos Kari så må det vere noe med maskinen din.. ett siste forsøk før du går i anskaffelse av ny maskin, skift ut kablen, kobl til kun cd brennaren og re-installer windows2000. les inn plata til hd med brennaren og så brenn ut fra hd igjen. fortsatt problem etter dette så er det noke med hovedkortet ditt som ikke stemmer. forresten, napp ut alle kort og tillegsutstyr du har untatt grafikk-kortet (kun HK, brennar, HD og grafikk-kort) når du re-installerer, prøv å brenn ei plate, fungerer det kan du sette inn et kort og prøv igjen, feiler brenneren etter du har satt inn igjen et kort så er det det som lager trøbbel. --- tatt ut DVD Satt inn brenner som master tatt ut lydkort og nettverkskort. (lot ram stå) skiftet ide kabel startet maskina install win 2000 på nytt Ok kopiert spill in på disk(brukte nestenhele kapasiteten på å lese plata 96-100% bruk av CPU) Ting tar tid, men det gikk. Maskin virker noe treg til tider. installerer Nero 5.5.5.1 - ok prøver å brenne, bruker maks ytelse (100% bruk av VPU,(pid 0, cpu00)) ved ca 76% brenning. famler prosessen ned til pid0, cpu 95-99. Brenning ferdig, resultat ok. Ny cd. kopi til disk =ok startet brenning 1 gang, write error startet brenning 2 gang- prosess pid0, cpu 75-99 Brenne resultat ok i følge Nero. Men plate mangler crack eller noe, så den virker ikke som den skal. (AGe of empires 2) Så ut av 3 forsøk brente den feil 1 gang(write error) deffekt hovedkort?? Prøver nå å montere DVD -rom igjen. Se om det blir noen forandring. Synes det virker mer og mer som at det hovedkortet. Men jeg kan ta det trinn for trinn som du sa. Men hva mener du?? Sverre ---- Han sendte mail til HP med spørsmål om dette problemet og fikk følgende svar ifra HP --- Hello Sverre, Thank you for responding back to us with the requested information. I understand that your PC uses 80% of the CPU to read from the DVD-ROM and your DVD-ROM drive does not work. it works on another computer. According to your product specification your PC was shipped with Windows 98 and you have upgraded to Windows 2000. HP does not recommend that customers upgrade their Pavilion PCs from Windows 98 or Windows Millennium Edition to Windows 2000; however, we understand that some customers may wish to upgrade for their personal needs. ---(pluss et par linker til forskjellige linker med drivere og informasjon/guider om Win2K på Pavilion maskinene.) noen ide'er? jeg holder en knapp på at hovedkortet hans kan vere skadet, iogmed at han har hatt og brukt brenneren siden Jul uten problem, dette problemet har kommet kun i det siste. noen som kan komme med noen andre tips eller vet noe om Pavilion maskinene som kan vere av nytte og til løsning av lese og brenne problemet hans? etter det jeg vet (husker) så har han følgende maskinvare. P3 667 eller 733 Intel basert hovedkort 392mb ram 25gb hd 10/100 netgear NIC Aureal vortex A3D lydkort Nvidia TNT Ultra LG 241040 ukjent DVD-rom (std som fulgte med maskinen) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Flash BIOS for nyeste versjon. Oppdater alt av drivere og lignende stuff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå