Gå til innhold

Hvor hardt skal vannblokka sitte?

Anbefalte innlegg

Pc`n slår seg av da det blir for mye press på cpu kjernen.

Har DD RBX blokk på cpu`n og jeg må stramme den men vet ikke hvor mye!

Og et spørsmål til:

Takler pc`er med vannkjøling å stå på gulv med varmekabler?

Det gjør ikke min :(

Skal ta av blokken og skrue det mer paralellt for å oppnå likt press på alle fire skruer. Men er det noen snedige triks for å gjøre det? Eller bare bruke "Ja, det ser bent ut" metoden?

Endret av Raphaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil overraske meg stort om ikke dd har levert med en ganske utfyllende monteringsbeskrivelse for blokka? Hvorfor ikke ta en titt i den?

Eller på hjemmesidene til DD?

WhiteWater leverte i alle fall en meget god monteringsbeskrivelse, og det vil som sagt overraske meg om ikke et velrennomert produsent som DD gjorde det samme!

Det er egentlig nesten umulig å svare på spørsmålet ditt, men f.eks AMD anbefaler et monteringstrykk på ca 7kg, om jeg ikke husker feil.

Men det er jo fåfengt å opplyse om slikt, så lenge du ikke sjøl vet hvor mye du skal stramme festefjærene for blokka for å oppnå dette.

Det som imidlertid er svært viktig, er at de alltid strammes likt og paralellt.

Varmekabler i gulvet kan faktisk ha en negativ effekt på pumpa, ved at disse omgir seg med et svakt magnetisk felt.

Våre pumper er svært primitive teknisk sett, og vil kunne påvirkes av dette magnetfeltet!

Men om du hever kabinettet med noen cm over gulvet, så tror jeg nok at det vil eliminere problemet.

Lenke til kommentar
Og en ting til.. Jeg gar ikke fått noen enormt brae temperaturer med vannkjølinga min, ca40C grader! Kan det være fordi det ikke blokken har vært jevnt strammet?

40 c idle eller load? er bare bittelitt vesentlig :)

njash... ca 48C grader da jeg sitter og surfer,mirc,winamp,opera,msn.. 40 på ABSOULTT idle da

Endret av Raphaug
Lenke til kommentar

Hei.

Try to keep the block level on the CPU. Thread the thumbscrews until contact is made with the spring. Keeping the block level tighten a thumbscrew (1) rotation. On a diagonal tighten the thumbscrew (1) rotation. Repeat for the other corners. Continue this process until the spring has been compressed to 50-60% of its original length.

Slik skal du feste den.

Lenke til kommentar
Det vil overraske meg stort om ikke dd har levert med en ganske utfyllende monteringsbeskrivelse for blokka? Hvorfor ikke ta en titt i den?

WhiteWater leverte i alle fall en meget god monteringsbeskrivelse, og det vil som sagt overraske meg om ikke et velrennomert produsent som DD gjorde det samme!

Da jeg kjøpte min blokk, fulgte det ikke med noen bruksanvisning i det hele tatt. På dangerdens sider er det en guide om hvordan montere RBX`en, men ingen bilder! Det kan være vanskelig å vite hva de skruene heter på engelsk...

Guiden på hjemmesiden til DD er vist ikkke ferdig da, så kan jo hende det kommer en snart.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Da jeg kjøpte min blokk, fulgte det ikke med noen bruksanvisning i det hele tatt. På dangerdens sider er det en guide om hvordan montere RBX`en, men ingen bilder! Det kan være vanskelig å vite hva de skruene heter på engelsk...

Guiden på hjemmesiden til DD er vist ikkke ferdig da, så kan jo hende det kommer en snart.

skruer heter screws på engelsk :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...