Klyngve Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg trodde windows XP var ganske stabilt, men tar kanskje feil? I alle fall så har min versjon på et laptop jeg har en veldig stygg tendens til å kræsje. Den bare stopper, og alt fryses. Jeg kan ikke gjøre noe som helst, får ikke engang feilmelding. Jeg må starte maskinen på nytt. Lurer på om dette problemet er vanlig, og om det er noe å gjøre med det.. jeg er ikke helt sikker på at det er winXP sin feil, eller om det faktisk er maskinen som stopper opp, og dermed en intern hardwarefeil. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg trodde windows XP var ganske stabilt, men tar kanskje feil? I alle fall så har min versjon på et laptop jeg har en veldig stygg tendens til å kræsje. Den bare stopper, og alt fryses. Jeg kan ikke gjøre noe som helst, får ikke engang feilmelding. Jeg må starte maskinen på nytt. Lurer på om dette problemet er vanlig, og om det er noe å gjøre med det.. jeg er ikke helt sikker på at det er winXP sin feil, eller om det faktisk er maskinen som stopper opp, og dermed en intern hardwarefeil. Noen opplysninger om maskinvare og drivere (spesielt skjermkortdrv.)osv hadde vært kjekt å fått vite... Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Kjører som sagt på en laptop, med Ati radeon grafikkort. Driveren er fra ati, versjon 6.13.10.6200. Maskinspecs: Centrinobasert 1,6Ghz, 512Mb ram, et MSI trådløst kort, 820.11G (eller no sånt). Har egentlig ikke så mye peiling på slikt (men er lysten på å lære). Har installert en engelsk versjon av XP pro, men ikke oppdatert noe ennå. Prøver det i dag. (Håper dette vil fungere). Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Kjører som sagt på en laptop, med Ati radeon grafikkort. Driveren er fra ati, versjon 6.13.10.6200. Maskinspecs: Centrinobasert 1,6Ghz, 512Mb ram, et MSI trådløst kort, 820.11G (eller no sånt). Har egentlig ikke så mye peiling på slikt (men er lysten på å lære). Har installert en engelsk versjon av XP pro, men ikke oppdatert noe ennå. Prøver det i dag. (Håper dette vil fungere). Det eneste jeg kan se om hva som er galt er at det kanskje er noe galt med nettverkskortet... prøv med å få tak i nye drivere eller prøv å ta ut kortet, vil det fungere bedre da? Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Kortet er innebygget (har en centrinomaskin). Har de nyeste driverne fra kortprodusenten.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Prøv å installer de siste oppdateringene for hovedkortet, altså drivere til chipsetet. Dersom du har VIA chipset så er det VIA 4 in 1 du skal få tak i osv... Andre produsenter som nForce2 osv vet jeg ikke hvilket chipset de bruker, men du finner sikkert noe i manualene for hovedkortet... Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Takk, skal prøve dette (etter at maskinen kommer tilbake fra service... ganske dårlig igrunn, fikk maskinen levert med litt feil): Takk for hjelpen, i alle fall! Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Det viser seg at rammen hadde hengt seg opp. Så da var det nok ikke driverne som var skyld i oppstyret, da. Men oppdaterte drivere er bra, så jeg vil nok gjøre det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå