Flanger Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Jeg har en PC med: - Pentium 3, 733 mhz - 128 mb ram - Vet ikke helt hvilket hovedkort jeg har. Jeg har et problem: Jeg har ikke pepling på hva som passer med hva... Jeg vil ha oppgradert til: - AMD eller Pentium. ca 2,4 Ghz - Et ikke altfor dyrt hovedkort som passer - 512 MB RAM Er det noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Edit: Har forresten dette kabinettet hvis det har noe å si. Endret 13. februar 2004 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du trenger en kliss ny pc fra bunnen av, post i Hjelp jeg skal ha ny pc eller hva kategorien heter Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du trenger en kliss ny pc fra bunnen av, post i Hjelp jeg skal ha ny pc eller hva kategorien heter Trenger jo ikke ny cd-spiller/brenner, dvd spiller, hd, floppy, kabinett osv... Har du psu på minimum 350watt så trenger du jo ikke ny psu heller Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du trenger en kliss ny pc fra bunnen av, post i Hjelp jeg skal ha ny pc eller hva kategorien heter Trenger jo ikke ny cd-spiller/brenner, dvd spiller, hd, floppy, kabinett osv... Har du psu på minimum 350watt så trenger du jo ikke ny psu heller en P3 pc har vel max 250W psu. Dermed er det like greit å ta vare på den gamle pcn og kjøpe en kliss ny pc (en ny psu koster ca det samme som psu+kabinett...) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvis du dytter inn mer minne i den boksen der, så er den brukandes til mye i flere år framover. Problemet er at SD- RAM begynner å bli dyrt.. Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvis du dytter inn mer minne i den boksen der, så er den brukandes til mye i flere år framover. Problemet er at SD- RAM begynner å bli dyrt.. Til ms. office er den brukanes ja å spillene som følger med windows men ikke stort mer Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du trenger en kliss ny pc fra bunnen av, post i Hjelp jeg skal ha ny pc eller hva kategorien heter Som Admin'c sa du trenge en ny pc. Du kan beholde cd-brenner, dvd-rom, vifter mus og tastatur osv. Men det du trenger er: Hovedkort Prossesor Ram Kabinett Vet ikke åssen harddisk du har, kanskje du trenger et nytt grafikkort også. Post mer info om pc'en din, så skal jeg hjelpe deg Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvis den ikke skal brukes til spilling setter du bare i et nytt skjermkort og mer ram. Hvis den skal brukes til spilling og andre ting som krever mye bør du skifte alt. Hadde p3 733mhz og kjøpte nytt skjermkort og ram, ble en helt ny pc etterpå. Men man kan jo stille seg spørsmålet om det er hvert å bruke penger på et slikt system nå. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Er det noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Svisj!. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Takk for tips. Vet ikke åssen harddisk du har, kanskje du trenger et nytt grafikkort også. Post mer info om pc'en din, så skal jeg hjelpe deg Æhhh, jeg tror ikke du vil vite hvilket skjermkort jeg har... Jaja, her er det: NVIDIA RIVA TNT2 model 64 harddisk: En eller annen 27 GB. Tenker å oppgradere den også, men siden dette var hovedkort, prosessor og minne-forum, postet jeg ikke dette her. Kanskje det er like greit å kjøpe ny pc ja..... Svisj!. Den kan gjøre susen ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå