oblivian Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Heisann, Er iferd med å trykke på kjøp knappen på komplett... Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache MSI 875P NEO-FIS2R Hovedkort S478/800mhz, I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR, Firewire TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Totalt ca. 6.000,- Det jeg lurer på er om noen det er noen eventuelle haker ved disse komponentene? Jeg har fra før et Hercules Radeon 9700 PRO kort. Maskinen jeg har nå er en Intel 2.53GHz/533 (ikke HT) og 1GB RAM (266) og et HK m/Intel 845 chipset. Jeg synes maskinen er uforholdsmessig treg, men regner det er spesielt pga av RAM'en og håper denne lille oppgraderingen skal gjøre susen. Kommentarer? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg ville heller valgt Asus P4C800-E Deluxe, har visstnok vært endel trøbbel med det MSI kortet, men ellers ser det vel helt ok ut Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 IC7 er jo konge da Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Vel, jeg ville egentlig gå for Amd athlon 64 3200+, siden den gir mer for pengene! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 jeg ville heller valgt Asus P4C800-E Deluxe, har visstnok vært endel trøbbel med det MSI kortet, men ellers ser det vel helt ok ut OK? Hva slags problemer da? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 IC7 er jo konge da Og det er? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Vel, jeg ville egentlig gå for Amd athlon 64 3200+, siden den gir mer for pengene! Tja, jo... Har vel egentlig aldri tenkt på det. Får man noe særlig utbytte av 64bit så lenge det ikke er noe native apps da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Vel, jeg ville egentlig gå for Amd athlon 64 3200+, siden den gir mer for pengene! Tja, jo... Har vel egentlig aldri tenkt på det. Får man noe særlig utbytte av 64bit så lenge det ikke er noe native apps da? Ja, veldig. Alt kommer jo an på hva du skal bruke maskinen til. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Vel, jeg ville egentlig gå for Amd athlon 64 3200+, siden den gir mer for pengene! Tja, jo... Har vel egentlig aldri tenkt på det. Får man noe særlig utbytte av 64bit så lenge det ikke er noe native apps da? Ja, veldig. Alt kommer jo an på hva du skal bruke maskinen til. Den skal hovedsakelig brukes som DAW, så det vil stortsett si floating points. Audio idag prosesseres internt i 32bit og/eller 24bit. Er jeg fremdeles i målgruppe? EDIT: Og så spiller jeg (spill) ganske mye. Jeg er litt misfornøyd med mitt nåværende oppsett som er en Intel 2.53/533, 1GB/233 RAM, 845CS og R9700 PRO. HK er bare 4x AGP og treig RAM. Særlig i spill som Lock On osv. som er RAM intensive får jeg problemer. I tillegg er jeg hypp på HT, noe som er bra i forbindelse med DAW. Det er vel egentlig der jeg er... Endret 14. februar 2004 av oblivian Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Den skal hovedsakelig brukes som DAW, så det vil stortsett si floating points. Audio idag prosesseres internt i 32bit og/eller 24bit. Er jeg fremdeles i målgruppe? For det første: du kan ikke egentlig ta feil uansett hvilket du velger. Vil tro P4-oppsettet er marginalt raskere på den type jobber i 32-bit. Men - 64-bits OS er ikke altfor langt unna, med støtte for slike operasjoner i 64-bits. Til syvende og sist beror det nok litt på hvor ofte du oppgraderer maskinen. Hvis du ikke kommer til å oppgradere igjen på kanskje 1-1/2 år, er nok Athlon64 det rette valget. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 jeg ville heller valgt Asus P4C800-E Deluxe, har visstnok vært endel trøbbel med det MSI kortet, men ellers ser det vel helt ok ut helt enig med darkfury.ville gått for Asus deluxe kortet,får veldig bra tester.Jeg er av den formenig at det er det samme man setter i maskinen sin SÅ lenge det er ASUS. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Den skal hovedsakelig brukes som DAW, så det vil stortsett si floating points. Audio idag prosesseres internt i 32bit og/eller 24bit. Er jeg fremdeles i målgruppe? For det første: du kan ikke egentlig ta feil uansett hvilket du velger. Vil tro P4-oppsettet er marginalt raskere på den type jobber i 32-bit. Men - 64-bits OS er ikke altfor langt unna, med støtte for slike operasjoner i 64-bits. Til syvende og sist beror det nok litt på hvor ofte du oppgraderer maskinen. Hvis du ikke kommer til å oppgradere igjen på kanskje 1-1/2 år, er nok Athlon64 det rette valget. Er det ikke en Beta versjon av Longhorn du kan laste ned gratis på Microsoft sin side nå da?Er ikke den 64bit da? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Hmm, jeg vet ikke helt. Denne maskinen skal først og fremst brukes til daglig arbeid og jeg er helt avhengig av et stabilt system. Ikke at Athlon 64 ikke er stabilt, men jeg vil helst ikke være forsøkskanin i forhold til et så viktig verktøy som maskinen er for meg. Kanskje neste generasjon, når også soften er 64bit... Om 1 1/2 års tid eller noe i den duren. Jeg pleier og oppgradere/kjøpe ny maskin en gang i året likevel. Noe helt annet: Hvis man har to CPU'er som begge støtter HT, ser systemet da 4 prosessorer eller disables HT? Noen som har testet? Endret 14. februar 2004 av oblivian Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) IC7 er jo konge da Ja, det virker absolutt fett. Det eneste er at den ekstra viften vistnok bråker mer...(?) Det store spørsmålet for meg tror jeg rett og slett om jeg skal velge Abit, Asus, eller MSI kortet. For å være ærlig tror jeg neppe jeg kommer til å overklokke noe særlig. Abit kortet er visst kresent på RAM, men ettersom jeg forstår skal det like TwinMOS brikkene jeg har valgt. Jeg har tidligere alltid kjørt Asus, selv om det faktisk står et MSI kort i maskinen nå. Jeg har aldri hatt Abit, uten at det er noe spes. grunn for det. Argh... The agony of choice. Endret 14. februar 2004 av oblivian Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Etter å ha sjekket litt videre i DAW verdenen så er Asus den klarer vinneren, men det er endel rapporter om problemer med firewire på kortet. Er det noen her som vet noe om det? Asus skal vistnok bytte til Texas instr. fw istedet for det de bruker nå. Noen som vet? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Etter å ha sjekket litt videre i DAW verdenen så er Asus den klarer vinneren, men det er endel rapporter om problemer med firewire på kortet. Er det noen her som vet noe om det? Asus skal vistnok bytte til Texas instr. fw istedet for det de bruker nå. Noen som vet? Det blir etterhvert vanlig med Firewire-800 (1394b?), har sett kort ute med den allerede og de bruker Texas Instrument's chip. Det er mulig det er derfor de skal gå over til TI. TAS: det er ikke Longhorn-betaen du kan laste ned, det er Windows XP for x86-64 (Windows XP ES (ES = Extended Systems)). Og forøvrig - joda, den kan du laste ned lovlig her: Windows XP ES Customer Preview Program Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 OK, hvis FW2 er rett rundt hjørnet er det kanskje like greit å vente litt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå