Gå til innhold

Kjøling, hjelp!

Anbefalte innlegg

Har en aopen HX08 kasse, tbird 1.4 ddr.

Her problemet, temperaturen ligger på over 50 grader i idle, og 58-62 i jobb. Dette er for varmt, har prøvd flere ting. Vil også prøve å ha en litt stille maskin. Har en Dragon Orb 3 cpu vifte.

Med åpen kasse får jeg rundt 40 grader og det bråker!

Derfor lurte jeg på om noen her hadde peil på hvordan jeg kan få den så stille som mulig, og så kjøling som mulig. Står åpen for det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett inn en eller to kabinettvifter slik at du får varm luft ut.

Jeg har et Aopen BigTower og har en 120 mm vifte i front som suger ut.

Dette virker bra og jeg slipper å ha flere vifter inni den. Når den blåser ut fremme så slipper jeg at maskinen blir full av dritt.

Den største fordelen er at den bråker veldig lite. Tror en hører større vifter mindre på samme db enn små vifter.

Du kan sikkert med fordel sette inn i alle fall en 80mm vifte. Har du kjølepasta i rett kvantum, vifta di er helt falt under og riktig festa så tror jeg bare en bakinetvifte hjelper deg.

Lenke til kommentar

"

On 2001-10-27 13:25, Stonescream skrev:

Sett inn en eller to kabinettvifter slik at du får varm luft ut.

Jeg har et Aopen BigTower og har en 120 mm vifte i front som suger ut."

Vifte i front bråker, og at den suger ut høres ikke bra ut, i alle fall ikke hvis den står lavt.

Vifter som står lavt skal suge inn, og hvis de står høyt skal de blåse ut.

Fordi den varme luften stiger.

Plasser viften bak, så høyt som mulig og la den blåse ut. På baksiden høres den minst.

Legg kablene i kabinettet så de ikke hindrer luftstrømmen. Pass på at luftpassasjen bak er fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...