Melfacion Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har et såkalt "Microsoft Cordless Desktop Elite" sett (trådløst tastatur&mus) på pcen min... Tok med meg PCen på jobben her om dagen for å kjøre litt windows-updates og sånn (dial-up hjemme, ja) og gikk så lei av hele windows og msblaster kjøret, at jeg innstallerte Fedora Core1. Når jeg kom hjem koblet jeg til det nevnte tastaturet, og fyra opp... alt så bra ut. Helt fram til X-serveren kjørte igang. Da mista tastaturet plutselig kontakten med basestasjonen. Det rare er at det virket helt fram til den kjørte igang med den grafiske oppstartsprosessen (satt og trykte numlock hele veien for å se hvor det datt ut). Er det en spesiell driver som må brukes for dette oppsettet? Når jeg dro ut USB ledningen (og lot ps/2 ledningen stå i for tastaturet) fikk jeg melding om at maskinen søkte etter ny maskinvare, og til slutt oppdaget at musa manglet. Dette hadde altså ikke vært et problem før. Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 har det omvendte problemet med logitech cordless, da Lilo oppdager ikke mus/tastatur, dvs at jeg kan ikke velge i oppstartsmenyen, men så snart Kernelen loader er alt bra igjen. Har du prøvd å søke på google om støtte for cordless keyboards? Evt på fedora forum etc? evt mandrakeusers.org under Hardware? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 fant en løsning på det... måtte sette i et ps/2 tastatur som jeg kunne bruke under oppstard, og kun benytte usb-pluggen til den trådløse mottakeren. Da virket det. Så reinstallerte jeg hele linux, med bare det trådløse tastaturet i, og da virket alt som det skulle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå