Gå til innhold

For lite power til usb

Anbefalte innlegg

Har oppgradert til WinXP fra Win2k. Det har gått forholdsvis bra, men nå har ikke USB-porten strøm nok til å drive datakabelen til mobilen min. Det er i alle fall det den påstår når jeg installerer driverne. Tror ikke det er et bios-problem, siden jeg ikke har gjort noe med bios. Noen som har et tips?

Har forresten en gammel pc, Abit kt7-hovedkort med 4 usb-porter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at hvis man bruker USB hub kan man enten benytte seg av PCens power, altså ikke suply til selve hubben. Men hvis man skal kople til noe som trenger mye strøm må man bruke suplyen til hubben.

Konklusjon: kanskje det hjelper å kjøpe en USB hub og benytte powersuplyen til denne. Da skal ikke PCens powersuply tappes.

Lenke til kommentar

USB skal kunne levere 2,5W (0,5A på 5V) uansett OS. Dette er normalt ut til 2 av gangen. Men det kan sikkert dukke opp problemer dersom USB'en må dele strøm med andre enheter. F.eks om du har to ganske strømkrevende enheter på to USB-porter som bruker samme interne hub/nav.

Prøv å koble ut alle andre USB-enheter enn mobil-kabelen. Prøv også å bytt litt rundt på hvor du tillkobler hvilke USB-enheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...