Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett på 2 pc'er

Anbefalte innlegg

har internett via tv kabel på en pc. men vi har en pc til i etasjen over som vi også skulle hatt internett på.

hvor dan skal jeg få til dette? har fått råd om at jeg kan kjøpe et ekstra nettverks kort til hoved pc'en og så kjøpe en kabel mellom de to pc'ene.

men da må vel hoved pc'en stå på for at internett skal virke på den andre pc'en?

kan jeg ungå dette med å kjøpe en router?

hvis jeg kjøper en trådløs router, kobles da kabelen til routeren og så sender routeren singnaler trådløst til begge pc'ene?

hvis det er slik hvordan vil signalene være da? blir det litt lagging i spill som jeg spiller over internett da?

håper på hjelp! ps: har det noe å si at det er windows xp på hoved pc'en og win 98 på den andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg bodde i Oslo hadde jeg avidi (1024/256) funka FETT til spilling (CS)

Jeg delte ut med en 3com router til 500-600,- eller noe....

Avidi har også en tillegstjensete som koster typ 75,- pr mnd som gir deg 3 ip adresser eller noe...

Om du har problemer med ping i cs eller noe kjør en traceroute til serveren (tracert xxx.xxx.xxx.xxx) å se hvor mange hopp du får, er det mange kan du seff snakke med Avidi, da det kan være dårlig routing.

GL HF!

\\Sp33D

aktiv cs spiller i freekills og OnD (www.freekills.tk / www.ond.no)

Lenke til kommentar
Når jeg bodde i Oslo hadde jeg avidi (1024/256) funka FETT til spilling (CS)

Jeg delte ut med en 3com router til 500-600,- eller noe....

Avidi har også en tillegstjensete som koster typ 75,- pr mnd som gir deg 3 ip adresser eller noe...

Om du har problemer med ping i cs eller noe kjør en traceroute til serveren (tracert xxx.xxx.xxx.xxx) å se hvor mange hopp du får, er det mange kan du seff snakke med Avidi, da det kan være dårlig routing.

GL HF!

\\Sp33D

aktiv cs spiller i freekills og OnD (www.freekills.tk / www.ond.no)

Hei! Lurer bare på hva som blir definert som mange hopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...