maxmhz Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hvilke programmer trenger eg (freeware) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: maxmhz skrev (2002-03-17 12:57):Hvilke programmer trenger eg (freeware) Skaff deg FoxServ, det er ferdig satt opp med både Perl, PHP, mySQL og andre unyttige ting... :smile: Egentlig så er det ein svært grei Apache-server. mvh., Vegard Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Så, når eg har KUN FoxServ oppe å går...så har eg en web-server? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Ja, det har du, om du ikkje skal bruka dette til å sette opp eit domene. Om du har lyst til å prøve noko slikt, sjekk ut dns2go.com. Då kan du få addresser som mittnavn.d2g.com... mvh., Vegard Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei kilogram! Eg prøve tidligare etter tips fra deg Foxserv men,da eg prøvde innstallasjonsfila skjedde det ikkje noko.. Veit du kva som kan være gale..? Kanskje lasta ned feil fil eller no? Bruker windows os.. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Har aldri hatt problem med FoxServ. Det ville ikkje køyra som service på ein Windows 2000-installasjon, men ellers virkar det perfekt. mvh., Vegard Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei! Hmm..Merkelig at eg det ikkje skjer noko... Får ikkje feilmelding eller noko.. Får prøve igjenn seinare.. _________________ Mr.Hassan Same shit diffrent cow. There is allways hope `cause that something they havent found out how too kill yet.. "Oops! My brain just hit a bad sector. Application has reported a 'Not My Fault' in module KRNL.EXE in l [ Denne Melding var redigert av: Mr.Hassan på 2002-03-18 14:27 ] Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Mr.Hassan: Sånn gikk det meg med første gangen, eg bare lasta ned fila på nytt så gikk det fint. Vegard: Er det ingen brukermanual til FoxServ? For når eg trykker på "Run FoxServ" så får eg opp denne erroren i et dos-vindu: Syntax error on line 786 of C:...FoxServApacheconfhttpd Load module take two arguments, a module name and the name of shared objekt file to load from... Ka er det som er galt... WinMySQLAdmin 1,3 starter opp...men hvordan får eg serveren min igang...er det en manual eller-no på dette, eller kan du forklare hvordan eg gjør dette? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Vel, kan ikkje sei at eg er nokon ekspert på verken PHP, Apache eller FoxServ, men har du prøvd å aksessera serveren sjølv når denne feilen står der? Det kan godt vera at det verkar sjølv om Apache rapporterar feil, det har i alle fall vore tilfellet med andre servrar eg har testa. Vel verdt eit forsøk.. :smile: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Eg når ikkje fram til serveren uansett... Eg trenger vel ikkje gjøre noen forinstillinger for å bruke serveren...er FoxServ ready to go, right out the box? Eller må eg f.eks tilegne/velge hvilke maooer eg vil at FoxServ skal lage tilgjengelig for offentligheten? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Ja, du må endre på httpd.conf-fila, slik at den viser til kva mappe som er root-mappe. Måten du skriv paths på i httpd.conf er litt spesiell, men det står om det i kommentarane. mvh., Vegard Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 Det står ikkje noe om det i hjelpefila...hmm...kan du skrive her ka man bør ha med....eller skrive ei side hvor man finner tak i det? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 YES! Det gikk! No er eg glad du! går det an å sende MS-DOS Ledetekst til Systray? oo...no er eg skikkelig glad du! Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Eg lurer på en ting, kan eg slette ALLE mapper og filer i "www"-mappa eller må noen vere der for at det skal fungere skikkelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå