Gå til innhold

Rippe Audio-CD med kopisperre

Anbefalte innlegg

Hei.

I går kjøpte jeg meg en CD utgitt av EMI, som jeg gjerne skulle rippet til mp3 (synes det er slit å stappe inn en CD hver gang jeg skal høre på musikk nemlig). Viser seg at denne CD'n er 'Copy Controlled', og at dette skulle vise seg å være vanskeligere å omgå enn først antatt.

Jeg får nemlig ikke spillt av CD'en på PCn min uten at lyden 'hakker' innimellom (dette i WMP). Jeg forsøkte deretter å installere Playeren som lå på CD'n. Med denne playeren gikk avspillingen helt fint! Jeg forsøkte også å spille den av på en vanlig CD-spiller... dette gikk også helt fint.

Det er heller ikke noe problem å rippe CD'en (med AudioGrabber 1.81), det er bare det at denne 'hakkingen' kommer på både .wav fila og (selvfølgelig også) .mp3 fila :shrug:

ClonyXXL sier at kopisperra som er brukt er 'Cactus 200.5.0.151 - 5.00.160' og etter det jeg har funnet ut på nettet er dette en real ****** :evil:

Har lest et sted at noen CD'er legger inn en fil på maskinen under 'autorun', som skal forhindre kopiering... kan dette være noe av det samme?

Takknemlig for tips og hjelp. Kanskje noen andre har hatt samme problemet? :ermm:

Endret av []Vibbe[]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vera lurt å prøva i ulike CD-spelarar ... prøv å henta fram ein gammal 2x CD-ROM frå skapet ;) Sjølv har eg ikkje Windows, så eg veit ikkje kva for program som eignar seg best. Det finst sikkert andre som har tips?

Dei sperrene som baserer seg på autorun har vist seg latterleg enkle å omgå. Eg trur ingen slike plater er selde i Noreg.

Elles har du sjølvsagt retten på di side om du vil levera plata tilbake i butikken.

(Sist gong nokon spurde, vart tråden sensurert og stengt! Eg håpar at hw.no denne gongen evnar å sjå forskjellen på "piratkopiering" og legitim (lovfesta!) privat bruk.)

Lenke til kommentar
var en av sperrene som ble deaktivert når man holdt shift inne mens man satte inn cdn. Du kan prøve dette

Det er bare for å hindre autoplay.

Og autoplay med den "beskyttelsen" (les: ufrivillig invadering av PC'n din) legger inn noe dritt som man kan deaktivere i device manager.

Jeg sier som han andre - Gå tilbake til sjappa og be om å få en CD uten kopesperretullet, har de det ikke så si du vil ha pengene

Lenke til kommentar

Jeg bruker et program som heter NeoAudio. Den ripper kopisperrede cd som vanlige cder. Kvaliteten er det heller ikke noe å si på.

Og hvis du ikke finner noe prog som funker, funker alltids analog kopiering (minijack inn i pcen fra cdspilleren. De er det ingen kopisperrer som kan gjøre noe med)

Lenke til kommentar

Problem solved! Brukte Exact Audio Copy EAC! Genialt program! Men var nødt til å sette ned lesehastigheten til 2x. I tillegg kan jeg nevne at det tok rundt 5 - les FEM - timer å rippe CD-en! Dette fordi EAC måtte lese alle de stedene det var lagt inn feil opptil 80 ganger! Men resultatet ble bra!

Lenke til kommentar

Jeg har også ei plate, S4 Sash!, med den forbannede Cactus-kopibeskyttelsen, kjøpt i fjor en gang. Avspillingsprogrammet som fulgte med var dårlig. Ripping viste seg å være håpløst, jeg fikk irriterende klikk selv med EAC. Jaja, blir vel nødt til å prøve å få tak i et eksemplar uten kopikontroll.

Jeg kjøper aldri en kopibeskyttet disc igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har også ei plate, S4 Sash!, med den forbannede Cactus-kopibeskyttelsen, kjøpt i fjor en gang. Avspillingsprogrammet som fulgte med var dårlig. Ripping viste seg å være håpløst, jeg fikk irriterende klikk selv med EAC. Jaja, blir vel nødt til å prøve å få tak i et eksemplar uten kopikontroll.

Jeg kjøper aldri en kopibeskyttet disc igjen.

Jeg har samme cd`en.

Dette programmet tar sperren:

http://www.mgshareware.com/

Du må kanskje ta cd`en ut og inn av cdrom ett par ganger hvis den kun finner dataspor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...