Gå til innhold

Ustabil fps i CS 1.6 og Desert Combat

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Jeg installerte nyeste drivere til 9800Pro kortet mitt for noen dager siden (Catalyst 4.1). Kortet er råbra, men noe sier meg det ikke yter helt i CS 1.6 som det burde..

Versjon 1.5 av CS går som smør, samme hvor høyt jeg stiller antialiasing og anisotropisk filtring har jeg alltid 100 fps. Men 1.6 går tregere.. Jeg spiller aldri med antialiasing men likevel har jeg ikke 100fps stabilt i CS.

Fps ligger for det meste på 100 men detter ned til 90, 80 og noen ganger 40-50.

Ikke kom med noen diskusjon om at jeg ikke trenger dette. 90% av grunnen til at jeg spiller CS er fordi jeg elsker å skyte folk i hodet med scouten på kort/lang avstand. Dette er lett med stabil fps men vanskelig med ustabil fps for da blir siktet uforutsigbart. Med stabil fps får skillen min utfolde seg helt fritt :):D

Resten av specsen min står i profilen.

Forresten, mens jeg allikevel lager en tråd... Desert Combat lagger det også, jeg har sikkert 100fps men det kommer slowdowns hele tiden, det er mest lagg akkurat når spillet er ferdig å loade ett brett og det kan fort ta nesten 10 minutter :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som har et Radeon 9800 Pro får vel drops i cs. Tror dette gjelder alle ATI kort men det du må huske på er at CS benytter DX7 og ikke DX9. Har du prøvd diverse commands som cl mdrate også lignende? Står en post i forumet her om en guide til 100 FPS i CS stabilt :yes:

Sliter med samme problemet selv men kjører PowerColor 9600 Pro 506/378 og merker at fps kan synke helt ned til 50 ved smoke. Men som sagt det finnes endel commands for disse problemene men jeg har ikke prøvd dem personlig bare en kompis og det funket for han ;)

Lenke til kommentar
Alle som har et Radeon 9800 Pro får vel drops i cs. Tror dette gjelder alle ATI kort men det du må huske på er at CS benytter DX7 og ikke DX9. Har du prøvd diverse commands som cl mdrate også lignende? Står en post i forumet her om en guide til 100 FPS i CS stabilt :yes:

Ikke alle sliter like mye... Jeg har selv Radeon 9800PRO, og opplever aldri FPS drop når jeg spiller vanligvis. Men på en annen side... når jeg spiller musikk (mp3) så ligger den på 85-100 FPS, men jeg opplever ikke drop.

Noe som sier meg at det er litt forskjell på ytelsen i CS når der gjelder intel og AMD... en venn av meg sliter voldsomt med CS og Radeon 9800PRO, han kjører AMD 2800+, og jeg 2.6 GHz Intel...

Er sikkert bare tilfeldig, men jeg kan ikke huske at noen har hatt problemer med intel og Radeon, men det er sikkert fordi de fleste CS spillerene velger AMD :yes:

Lenke til kommentar
Jeg installerte nyeste drivere til 9800Pro kortet mitt for noen dager siden (Catalyst 4.1). Kortet er råbra, men noe sier meg det ikke yter helt i CS 1.6 som det burde..

Versjon 1.5 av CS går som smør, samme hvor høyt jeg stiller antialiasing og anisotropisk filtring har jeg alltid 100 fps. Men 1.6 går tregere.. Jeg spiller aldri med antialiasing men likevel har jeg ikke 100fps stabilt i CS.

Fps ligger for det meste på 100 men detter ned til 90, 80 og noen ganger 40-50.

Ikke kom med noen diskusjon om at jeg ikke trenger dette. 90% av grunnen til at jeg spiller CS er fordi jeg elsker å skyte folk i hodet med scouten på kort/lang avstand. Dette er lett med stabil fps men vanskelig med ustabil fps for da blir siktet uforutsigbart. Med stabil fps får skillen min utfolde seg helt fritt :):D

Resten av specsen min står i profilen.

Forresten, mens jeg allikevel lager en tråd... Desert Combat lagger det også, jeg har sikkert 100fps men det kommer slowdowns hele tiden, det er mest lagg akkurat når spillet er ferdig å loade ett brett og det kan fort ta nesten 10 minutter :roll:

Vel du kan jo teste ut de nye drivere 4.2 som kom ut i går eller var det i overigår.

Lenke til kommentar
Hva slags CPU har du !

1.6 har blitt et mer cpu krevende spill, og er som oftest det som holder fpsen nede.

Jeg har kjøpt meg amd64 3200 og har GF4Ti4200 og regner med 100 fps konstant.

neida, sikkert bare 9800pro og xt som er dårlig i CS. Søk litt er på forumet, så finner du mange som har det samme problemet med samme kort ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et asus radeon 9600xt kort og har akkurat det samme problemet, får fps drops som bare **** og har prøvd alt mulig for å ungå d. Men nå selger jeg dette kortet og har planer om å kjøpe et GF fx5900 og håper at det fungerer mye bedre!

Noen som har fx5900 og kan bekrefte at cs-fpsn holder seg på 100 med dette kortet?

Lenke til kommentar
Jeg har et asus radeon 9600xt kort og har akkurat det samme problemet, får fps drops som bare **** og har prøvd alt mulig for å ungå d. Men nå selger jeg dette kortet og har planer om å kjøpe et GF fx5900 og håper at det fungerer mye bedre!

Noen som har fx5900 og kan bekrefte at cs-fpsn holder seg på 100 med dette kortet?

Mitt 9600xt holder seg stabilt på 190 etter at jeg innstalerte catalyst 4.2 ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at PowerColor 9800Pro ikke får slowdowns i CS 1.6.

Jeg installerte mere minne idag, Desert Combat og CS 1.6 går glitrendes =D Men, er det ikke mulig med mere enn 6X antialiasing? :(

Jeg gidder ikke å laste ned oppdatert driver, alt virker 100% nå så jeg har ingenting å tjene på det.

Takk for hjelpen gutter og jenter :D

Lenke til kommentar
skriv dette i konsollen: fps_max 300 og net_graph 3 og developer 1. Da skulle du få litt bedre fps

Nei, nei og nei.

net_graph bruker CPU og skjermkortkraft og trekker faktisk NED fps'en din.

Om du absolutt vil holde øye med fps'en din så foreslår jeg at du bruker cl_showfps 1.

developer 1 er også uaktuelt siden du løper saktere med den på 1.

fps_max over 100 er også unødvendig siden man trenger developer 1 og r_mxx 1 for å få denne til å funke over 100.

Og bare for å gjøre dette klart: Counter-Strike er bygd på kildekoden til HL1.

Denne koden er 5 år gammel, og er ikke særlig optimalisert, og derfor vil aldri ytelsen øke i takt med nye og bedre skjermkort, CPU osv.

Og i denne sammenhengen er det også snakk om DROPS, som ikke har noe med dårlig fps. Det er enkelt og greit noe som svikter mellom HL of ATI kortene og deres drivere.

Endret av Prophecy
Lenke til kommentar
skriv dette i konsollen: fps_max 300 og net_graph 3 og developer 1. Da skulle du få litt bedre fps

Nei, nei og nei.

net_graph bruker CPU og skjermkortkraft og trekker faktisk NED fps'en din.

Om du absolutt vil holde øye med fps'en din så foreslår jeg at du bruker cl_showfps 1.

developer 1 er også uaktuelt siden du løper saktere med den på 1.

fps_max over 100 er også unødvendig siden man trenger developer 1 og r_mxx 1 for å få denne til å funke over 100.

Og bare for å gjøre dette klart: Counter-Strike er bygd på kildekoden til HL1.

Denne koden er 5 år gammel, og er ikke særlig optimalisert, og derfor vil aldri ytelsen øke i takt med nye og bedre skjermkort, CPU osv.

Og i denne sammenhengen er det også snakk om DROPS, som ikke har noe med dårlig fps. Det er enkelt og greit noe som svikter mellom HL of ATI kortene og deres drivere.

bah, derfor jeg sprang tregere enn alle de andre ja :hitthewall: men det blir jo mere fps da?

Lenke til kommentar

du kan sikkert få uendelig med fps lissom, er trix du mekker i config osv. men cs, etter det jeg har forstått støtter ikke mer enn 100 omtrent. Så , uansett hva du har vil 100 være max.

De ekstra fpsene du måtte ha er bare "fake" fps , som du har laget selv ;)

vanskelige greier å forklare når jeg sliter litt selv med å forstå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...