Gå til innhold

Multipliermoding på asus a7m266

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Asus a7m266 som er et kjapt og stabilt hovedkort. Takler også en del FSB klokking, men det som er veldig irriterende er at multiplieren går det ikke ann å justere. Derfor har dette kortete et lite minus. Saken er bare den at jeg fant tidligere på Athlon oc en guide til hvordan en kan modde kortet for å kunne fikse dette. En lodder bare på 5 DIP svitsjer og bytter en resistorpakke på xxx ohm til xxx ohm. Det jeg lurer på om det er noen som har klart å lokalisere denne artikkelen som jeg så på athlonoc.com etter at de oppdaterte sidene sine? Eller om det er andre som har lest den artikkelen som husker resistansen på resistorene som skal byttes ut, både de nye og de gamle

På forhåndt takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke har jeg lest dette og ikke har jeg hørt om dette.

Hvis jeg forstår deg rett så kan en altså overstyre en låst prosessor ved å foreta denne moddinga på HK?

Høres noe merkelig ut. Det måtte jo vært et paradis for samtlige Intel eiere hvis dette kunne la seg gjøre på andre HK og.

Nei som sagt så høres det rart ut, så vidt meg bekjent så er den eneste måten å få brukt multiplikatoren på, det er å bruke en prosessor som er låst opp. Enten kjøpt ulåst eller låse den opp selv.

Noe som også er en langt lettere operasjon enn å bytte ut en dip-switch på hovedkortet.

En liten guide på hvordan du gjør det finner du her

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-18 00:52 ]

Lenke til kommentar

Du kan ikkje øvestyre prosessoren, den må være låst opp, men hk a7m266 kan ikke endre multiplier i bios, det må gjøres på hovedkortet. Saken er bare den at en trenger dip switsjene til å gjøre dette med!!!

Det er det som er hele problemet!

Lenke til kommentar

Du har heilt riktig. Det må nok til ein liten multiplier mod for å få den til å ville rikke seg...

Her har du ei side som viser deg kva du skal gjere:

http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_a7m266_mod/

Du får ha lykke til!!!

Eg har kjøyrt stabilt med min tbird på 157fsb uten problem. Systemet har ein pause på 153 fsb no.. :grin:

Kjappt og sikkert igrunn sjølv om det byrjar og bli gammalt...

Mvh Ørjan

Lenke til kommentar

Gammalt og godt. Det holler faktisk fylle med mange av di heftigaste hkene på markedet fortiå, det så bremse meg mest e 1,2gigen. Har tenkt å klokke nå, så då e eg fremdeles med :smile: Har du moddet dit hk? Ganske høy FSB du klarte der, har du noe spessielt av kjøling? Har selv vert oppe i 149, men da torde jeg ikke mere med helt ordinære kjøling, men hele systemet var stabilt :smile:

Lenke til kommentar

Ja ein skikkeleg traust slitar!

Nei eg har ikkje modda mitt hk. Trur eg skulle klart minst 1700 med steppinga på tbirden min. Synes det er rart eg og med ei 512ddr m-tec brikke. Eg har sannsynleg vore heldig. Har ein 1700+ cpu liggande som eg skal testa ut no. Trur ikkje eg får så mykje bedre scores av denne cpuen med den overklokkinga eg har no.... :grin:

-Moen

Lenke til kommentar

eg trursje heller det. Det ska bli godt å pressa tfuglen min litt og, ser for meg 1500+-, elle.no. Og kanskje 145+- fsb. Ska nokk holle følge med de fleste uopplåste XP1600 systema da. Vurderer også seriøst å mekke et vannkjølingssystem, med peltier. Da kan det henne jeg klarer å pushe enda mer, spess ved hjelp av litt volt her og der!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...