Gå til innhold

Rimelige liliputs e.l.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg synes også prisene her til lands er helt ufattelig dårlige... I Engelske magasin har jeg sett flere sett med 3xRedHeads (800W) videolamper for 500-600 pund (=8000 kr)... I norge må du nok ut med minst det dobbelte.

Jeg har til nå brukt arbeidslamper med proffe diffusjonsfilter og fargekorrigeringsfilter... Filtrene koster mer enn selve lampene (opp mot 500 pr rull) men resultatet er ganske OK. Desverre mister jo pærene fargetemperatur etterhvert, og det hele er ganske klossete uten låvedører og dimmebrytere. Men som sagt er det en finfin nødløsning.

Dette var da til videobruk.... Om du skal bruke Liliputene til et fotostudio, er det vel ingen vei utenom å bite i det sure eplet og bestille fra de griske norske importørene... Eller du kan forhåpentligvis kjenne noen som bor i utlandet som har god peiling på åssen du kan få lurt dem til deg. (De kjøper for deg og besøker deg og gir seg ut for å være proffotograf på oppdrag og reiser tilbake igjen som menigmann. Burde fungere helt strålende det.)

NB: ikke anbefalt å kjøpe lysutstyr brukt. Det som selges i Norge brukt er ofte VELDIG brukt.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Lampene skal hovedsakelig brukes til videobruk, men muligvis også til super 16. Fant foresten i går noen greie "videolamper" på Oslo Kameraservice. 300W med fastbygde lovedører for snaut 1300 pr stk. og ca. 1800 for 1K. Vanlig kamerastativ feste, men ikke noe sted og feste filter. Tror jeg får gå for tre av disse 300W lampene i første omgang og så kjøpe meg noen rimelige stativ på Claes Ohlson...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...