Stigma Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg ser forsovidt ingen problemer med dette.... ingen tvinges til å kjøpe noe som helst, og der er selgers rett til å prøve få så mye som mulig for varen sin, selv om den skulle bety overprising. -Stigma Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er umoralsk å prøve å dytte noe på de som ikke vet bedre for grov ågerpris. Dessuten er det frustrerende for oss som kan dette, og trenger delen, men ikke er dumme nok til å betale for mye Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 /sarcasm on Oi... "umoralsk". Jeg trodde ikke det frie marked kunne finne på å være så slemt... /sarcasm off Økonomi og handel har aldri noensinne inkludert samvittighet eller moral. Buyer beware! Det er en ting å gi falske opplysninger eller lure kundene sine, men I disse tilfelle er det snakk om at alle opplysninger ligger på bordet. Selger har lov til å vurdere produktet sitt til den prisen han vil, og kjøper har lov til å ignorere tilbudet. its that simple. Anngående det å "lure" data-ukyndige, fordi de ikke kjenner det riktige markedsverdien, så er det ikke noe spesielt godt poeng. Jeg kan _ingenting_ om biler, men jeg forventer ikke likevel å kunne gå ned til en hvilken som helst brukbilforhandler og få en god pris på en bil. Det er kjøpers ansvar å orientere seg selv i markedet, ikke selgeren. Har du absolutt ikke peil, så må du forhøre deg med en som har det. /me ser for seg en verden der ekspeditørene i Telenor sender folk som vil ha abonnement videre til NGT, fordi deres produkt er bedre.... yea right! Og for de som har peilng... Om personen er interressert i selge til en pris du mener er fair, så vil han før eller senere senke prisene til det nivået, ved mindre en annen kjøper varen før det tidspunktet. Skjer dette, så var kanskje markedsverdien høyere enn det du trodde. I alle tilfeller har selger gjort det eneste riktige: Å skaffe den beste prisen for det han solgte. Å kjøre noe annet ville jo rett og slett bare være dumt... -Stigma Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Man kan vel si det sånn at prisen på en vare er den prisen noen er villige til å betale. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg speider etter en brukt laptop rundt 3000.- og noterer meg at masse folk prøver og dytte på meg en laptop med 266 mhz etc til rundt 2-3 000... Hva slags maskin forventer du å få for 2-3000? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er det noe problem da? By det dere er villige til å gi og se om dere får varen til den prisen.... Hvis varen er veldig overpriset får selgeren sikkert ikke solgt den til den prisen og er derfor villig til å gå ned. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hva slags maskin forventer du å få for 2-3000? Personlig solgte jeg en laptop med p3 800mhz, 128mb ram, 10gb harddisk og 24x cdrom for 2500kr. Det var for en måned siden. Lenke til kommentar
bleak Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 du akn få en ny maskin uten skjerm for 3000, så hvorfor kjøpe en dårligere maskin med mindre du har et spesielt behov. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Prisene på bruktmarkedet er ikke like gale som de er i annonseplassene i diverse aviser. Bare se denne her, sakset fra lørdagsutgaven av BT: KOMPLETT KRAFT PC Intel 2,8ghz P4 CPU, 1gb ddr ram, 200gb disk, raddeon 9500 skjermkort, 17" skjerm, mus og tastatur, 42x brenner mm. Prisant: 13 000 Jeg betalte nytt ca. 10 000 kroner for tilsvarende utstyr for tre-fire måneder siden... Problemet er at disse som selger dette, vet at det er mange der ute som ikke har peiling på slikt i det hele tatt, og dermed tror at dette er knakende billig. Er litt kjipt å dra på besøk til mor og far, som har kjøpt seg en "supermaskin", som er 3k dyrere enn hva det hadde kostet nytt på komplett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 du akn få en ny maskin uten skjerm for 3000, så hvorfor kjøpe en dårligere maskin med mindre du har et spesielt behov. Nettopp! Bruktprisene burde justeres i forhold til hva man kan få tilsvarende for nytt. Jeg ville aldri kjøpt noe brukt når en hundrelapp eller så ekstra gir meg tilsvarende produkt fra en webshop... Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Reagerte litt på denne annonsen på QXL: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=11...um=1&Catg=11760 Kjøp nå pris: 1500 kr! Er det noe spesielt med dette kortet eller? Hva tilsvarer det sammenlignet med nyere ATI-kort: 9200, 9600 (SE)? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Minsteprisen er oppnådd ved 410kr, noe som er helt kurant. Særlig mye mer burde ikke folk betale.. dette kortet ligger vel et sted mellom GF3 og GF4. Nå er nok selgeren også en av de som håper på en eller annen dust som skal tenke "Wuhu! 2500kr nypris! Et røverkjøp!". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Reagerte litt på denne annonsen på QXL:http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=11...um=1&Catg=11760 Kjøp nå pris: 1500 kr! Er det noe spesielt med dette kortet eller? Hva tilsvarer det sammenlignet med nyere ATI-kort: 9200, 9600 (SE)? 8500 tilsvarer omentrent et Radeon 9100 Pro og er litt bedre enn Radeon 9200 og 9000, men det utvikler mer varme og har bare 64MB. Jeg skjønner at folk kan betale opp til 400 kr for det, men jeg selv ville ikke betalt mer enn 300 kr hvis jeg trengte det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 QXL tar i tilegg en sterkt overpriset provisjon for salgene.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Reagerte litt på denne annonsen på QXL:http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=11...um=1&Catg=11760 Kjøp nå pris: 1500 kr! Er det noe spesielt med dette kortet eller? Hva tilsvarer det sammenlignet med nyere ATI-kort: 9200, 9600 (SE)? 8500 tilsvarer omentrent et Radeon 9100 Pro og er litt bedre enn Radeon 9200 og 9000, men det utvikler mer varme og har bare 64MB. Jeg skjønner at folk kan betale opp til 400 kr for det, men jeg selv ville ikke betalt mer enn 300 kr hvis jeg trengte det. Nypris = ca. 2500,- HERREGUD... dette er MAKS lureri!!! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Nypris = ca. 2500,- HERREGUD... dette er MAKS lureri!!! Det trenger ikke være direkte lureri. Han mante nok bare nypris da den ble kjøpt, selv om han burde opplyst om at dette var nyprisen da han kjøpte den. Sånn sett kan man jo legge ut en 286 til salg og si at nyprisen var 30-40.000 kroner en gang i tida, eller at du kjøpte en bil for 200.000 for ti år siden. Folk bør jo skjønne at prisen synker, og vurdere prisen ut fra det. Det er nok derfor prisen på det Radeon8500-kortet har kommet opp i hele 410kr og ikke i nærheten av 2000kr. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hmm... Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128MB AGP, ATI 9200SE, TV-Out, Lite-Retail NOK 464.10 Dette er et NYTT kort fra komplett!! Fatter ikke at folk ville kjøpt det kortet for 410,- Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Kortet funker utmerket under Win 2000 og XP. Jeg tror kameraten din ikke har så mye peiling, altså en n00b. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 qxl er jo lit som å spille enarmet bandit da! noe liker jo det også uten å bli rik! Ja! hos f.eks komplett.no kan du kjøpe ny vare Sony CD-brenner IDE 52x/32x/52x/16 ComboNOK 449.00 inkl. mva. Og Demo vare til: MSI CD-brenner IDE 48x/24x/48x/16x Combo Intern -Demo NOK 409.50 inkl. mva. Noen vil sikker gå på demovarer og tro de gjør et kjempekjøp(he, he) men lurer komplett.no folk ? tror ikke det man må selv sørge for å være våken. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Prøver komplett.no å lure folk? Skulle nok tro at de aller fleste ser at dette er demovare (spes. siden varen er i kategorien "demovarer"), og vet at denne altså har vært brukt. Leter jeg etter en CD-brenner hos komplett.no går jeg til kategorien CD/DVD, og hvis jeg har dårlig råd eller vil betale mindre for å få varen bulk/demobrukt går jeg til kategorien demovarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå