Tfosheim Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Enbrikkeløsning for AMD64 fra ALi ALi er klare med brikkesett for AMD64-plattformen, og takker i likhet med NVIDIA farvel til den klassiske nord/sørside-arkitekturen. ALi M1689 får støtte for "alt", inkludert seriell ATA, men ikke for gigabit ethernet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 HW.no: M1689 mangler nemlig støtte for PCI Express og 1 GHz HyperTransport Ali: HTT supports transfer rates of 1600, 1200, 800, and 400 mega-transfers per second Snakker vi om samme tingen eller er jeg på bærtur nå ? Uansett ; dette var interresant, er det noen som vet hvilke hovedkortprodusenter som vil bruke denne brikken ? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) 1 ghz som hw snakker om skal måles opp mot de 800 mhz som du snakker om. Noen som vet om det er AGP/PCI lock? Endret 13. februar 2004 av Turgon Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Typisk ALi å ha mangler. Brikkesettet deres som kom i sommer var et en-kanals DDR-brikkesett for s478 som manglet S-ATA, dessuten er det bare Albatron som jeg har sett har tatt det i bruk, noen som vet flere ?Dere sier at brikkesettet så go si har "alt". Hmm.. Når det mangler PCI Express, 1 GHz HT-buss, samt firewire (hvorfor ikke også bli den første som har intregrert firewire 800 ?) i tilegg vil jeg ikke si at det har "alt." ALi har floppet en del di siste årene, var det ikke deres DDR-brikkesett for socket A som ikke engang greide å utnytte DDR ? (var i den tiden da DDR gjorde sitt inntog.) Jeg er lite imponert. Endret 14. februar 2004 av [Protus] Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Bra det kommer flere rimeligere brikkesett å velge mellom HW.no:M1689 mangler nemlig støtte for PCI Express og 1 GHz HyperTransport Ali: HTT supports transfer rates of 1600, 1200, 800, and 400 mega-transfers per second Snakker vi om samme tingen eller er jeg på bærtur nå ? HTT (HyperTransport Technology)-bussen er "dual rate" (som for DDR minne), dvs. at en 800MHz HyperTransport-buss kan gjøre 2 'mega-transfers' per klokkesyklus (en hver vei) altså 1600 (2x800) hvert sekund. Noen blander dessverre mega-transfers med MHz For mer om HyperTransport buss-arkitekturen så se her: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...rchitecture.pdf Uansett ; dette var interresant, er det noen som vet hvilke hovedkortprodusenter som vil bruke denne brikken ? Ganske sikkert Soyo, og antakeligvis også Asus etterhvert. Endret 14. februar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ali blir vel et low-end chipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå