gthaman Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg formaterte nylig pc'en pga av mye rot. Ønsket å rydde opp litt. La inn winxp m/sp1 som jeg har laget selv på en cd. Dette funket meget bra, jeg installerte alle drivere, og det var ikke noe problem. Da jeg kjørte windows update fikk jeg 30mb med recommended updates, og tok alle sammen. Det førte til at pcen ikke ville starte opp, og jeg ante ikke hva som var feilen. Så gikk jeg tilbake med system restore, og det funka. Så skulle jeg oppdatere lydkortet. Dette funket heller ikke, så jeg trykket F8 under oppstart og fikk opp meny. Der valgte jeg enable boot logging, og da funka det!? Dette funker hver gang, og jeg lurer på om jeg skal teste å ta ned windows update og kjøre boot logging... Kanskje det da går. Feilen er når windows xp logo kommer opp, og den blå saken som viser progress stopper... Så blir det svart ( noe som bare skal være slik et par sek før login bilde vises ) med det skjer ikke noe. Dersom jeg setter på boot logging, stopper den ikke! Noen ideer eller tips?? Lenke til kommentar
nitrometh Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du installerte nye drivere til lydkortet, og da fikk du problemer? Kan høres ut som en driverkonflikt. Har du de riktige driverne? Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Neppe - jeg installerte driverne som fulgte med til kortet, så de stemmer nok. Men kan jeg sette et parameter der jeg sier at windows alltid skal starte med bootlogging? For da slipper jeg å styre med F8 hver gang... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 gthaman: Du bør alltid skjekke for oppdateringer til alt du har, hent ned den nyeste drivern til lydkortet ditt, netverk, brikkesettet, skjermkortet, osv. Når du har gjort det kjører du winupdates. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jepp. Og det er også lurt å restarte pcen når man får beskjed om det. Ikke installer mange forskjellige drivere samtidig. Skjermdrivere,lydkort drivere, chipset drivere, windows update.. ok restart Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Feilpostet kanskje? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Flyttes fra Annet om hardware til Windows. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Jasså.. var ikke klar over den kategorien... Men jeg er redd for å loke hele opplegget, slik at jeg ikke får starta selv med bootlog på - derfor vet jeg ikke om jeg våger å installere nye ting da alt funker ok nå - selv om noen windows updates ikke er installa.... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Har du prøvd en reparasjon av XP innstallasjonen? Kan virke som det er litt trøblete etter at du innstallerte litt mange drivere på en gang. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Hmm, kanskje en god ide. Det blir ikke noe borte dersom jeg kjører reprasjon? Må jeg da boote fra winxp cd, eller kan jeg gjøre det i windows? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ingenting blir borte ved en reparasjon, man booter på xp cd'en og velger at man skal reparere Windows installsjonen. Det tar sin tid som regel, men det er i alle fall bedre enn å formatere. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ingenting blir borte ved en reparasjon, man booter på xp cd'en og velger at man skal reparere Windows installsjonen. Det tar sin tid som regel, men det er i alle fall bedre enn å formatere. MS oppdateringer blir borte...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå