_Nitro_ Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det jeg tenker er, å bygge en datamaskin inn i bilen. Så tenkte jeg kanskje. Trenger man -5 og -12v for å starte maskinen? Hvis man trenger disse. Hvordan skal jeg få -5 og -12v ut av et bilbatteri? Mine planer er at jeg slipper og bruke PSU og Konvertere. <- Koster penger. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 du trenger ikke -5 og -12v det er bare ISA kort som bruker disse spenningene så med mindre hovedkortet har ISA bus så trenger du ikke å tenke på dette.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Er det ikke ofte opp mot 14 volt på bilbatteri? Og er ikke den veldig ustabil? Hva med PSGOOD f.eks? Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Er ikke så ustabil. Kunn under oppstart at volte kan gå under 10v. Ellers så er den bra stabil. Og det at den går opp på 14-16v kan vell la seg ordne med en motstand eller 2. Eller? PSGOOD Kan vell gå over til jord. Dette går vell når man jump starter en psu.? Lenke til kommentar
alos Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Du MÅ ha en DC til DC konverter mellom batteri og hovedkort, fungerer også dårlig med motstander og slikt da spenningen varierer etter strømen. All info du trenger står på sidene og forumet til www.mp3car.com Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hva med en kondensator før HK? Kanskje en 12V spenningsregulator og noe som stabiliserer litt. Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 en ting til, ikke kobl rett på batteriet. ikke bra under tenning tror jeg(ikke sikker) Er det ikke bare å parallelkoble en ti/femten/tjuve slike til hver spenning da?. Neida, mye billigere å lage en fra bunnen av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå