Gå til innhold

trenger man så mye plass?

wichtom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

celly 433

wdc13GB

128mb sdram

8x cdbrenner

17"skjerm

dette og selfølgelig noe annet også koste ca 15k da jeg kjøpte det og det var den sykeste pc blant alle jeg kjente. alle trodde at dette nåtte holde til langt ut i neste millenium. tror det var en gang omkring 97-98

som du ser er det satt slike spørsmål som du stiller til alt av nytt hardware som kommer på markedet.

om noen år eller kanskje måneder er dette en sak alle har, du også og du skjønner ikke hvordan du kunne stille et slikt spørsmål.

Slik er verden. og takk for det :thumbs:

Lenke til kommentar
Fylle opp en disk på 1 terre kan nok ta litt tid, tenk da vis den går i stykker :scared: . Best å ha en mindre disk å brenne ofte ut :yes:

Det sa mange da jeg kjøpte min første 60Gb, 80GB og 120GB

Slik kommer det til og være når jeg kjøper min føste 1TB også

Lenke til kommentar

Har slutta helt å brenne ut saker og ting. Kjøper heller en ny HD som får alle data jeg ikke trenger så ofte, og putter den i safen. Tar mye mindre plass, er mye raskere, enklere, og koster omtrent det samme som cd.

Skal snart starte prosjektet med å legge alle cd'ne tilbake til hd, så de kan kastes.

Har fundert litt på å ha en disk server kjørende inni safen. Trenger noe som lager ekstremt lite varme da....

Har for tida 160GB + 3x120GB + 45GB + 30GB + 18GB + 15GB + 12GB + 10GB + 3x9GB + 3x8GB + 4GB. Skulle bli ca 700GB, nesten alt er fullt!

Har i tillegg en 2GB disk for hver av PC'ne som inneholder et image av bootpartisjonen for hver sin PC. Dermed, om en PC skulle slite med å boote er det bare å putte i 2GB disken, og systemet er oppe å kjører etter 10min.

Lenke til kommentar

Som sagt kommer denne disken i framtiden. Da er jo også DRM og dette stakkarslige opplegget i gang. Vil piratkopierte filmer og slik være det som fyller diskene da? Piratkopierte filmer vil jo være restriksert fra "bigbrother".

Man vil jo få disker som såvidt er fyllt opp. Dette er jo spekulasjoner i stor grad. Selv er jeg mer interessert når ikke-mekaniske harddisker er i full bruk.

Lenke til kommentar

Ikke mekaniske lagringsformer er definitivt fremtiden. Feks en type harddisk som fungerer som internminnet i forholdt til fart, men som også er en trygg lagringsform.

Off topic: må bare si at de DRM greiene er utrolig skremmende. Merkelig at det ike er mer oppmerksomhet rundt dette.

Lenke til kommentar

Det med ikke mekaniske hdd'er:

leste noen av dere artikkelen i Illustrert Vitenskap for noen år siden?

det sto det at IBM var i ferd med å lage Holgram disker, som hadde en enorm lagringskapasitet, pluss at søketiden var lik null.

Den har jeg sikla på lenge, men har ikke hørt noe mer om den.

Edit: det var vist ikke IBM, men 3 forskere som sto bak dette her.

Link til artikkelen

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Det med ikke mekaniske hdd'er:

leste noen av dere artikkelen i Illustrert Vitenskap for noen år siden?

det sto det at IBM var i ferd med å lage Holgram disker, som hadde en enorm lagringskapasitet, pluss at søketiden var lik null.

Den har jeg sikla på lenge, men har ikke hørt noe mer om den.

Edit: det var vist ikke IBM, men 3 forskere som sto bak dette her.

Link til artikkelen

ja pokker, jeg leste den artikkelen da den kom jeg også - venter fremdeles spent...

hehe: og hva skjedde med opticom..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...