MetaBaron Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Minnet skal kjøre synkront med FSB for best ytelse på nForce2-kort. Du må øke spenningen på minnet for å kunne kjøre CAS2 stabilt. Twinmos m/Winbond er spesifisert til CAS2.5, og om du har stilt det på CAS2, og kjører på rundt 180MHz FSB, så er det slettes ikke sikkert at det er stabilt på stock volt. (2.6V) Minneinstillingene ellers så ok ut. Har og Twinmos m/Winbond (CH-5) Og de kjører jeg på 400MHz 2-3-3-11 Det er kurant å få en ulåst cpu for høyest mulig klokking, for om du f.ex. har en CPU som klarer ex. 200*11, men ikke noe videre økning i FSB, så kan man prøve seg på å øke multipliern istedetfor, ex. 200*11.5, 200*12 etc.. Er ingen innstillinger i BIOS du må endre på ved installasjon av ny rambrikke. Bare husk på at noen nForce2-hovedkort er litt pripne på hvordan minnebanker du har satt brikker i, og da må du muligens omrokkere på brikkene om du opplever ustabilitet etter en eventuell ram-oppgradering. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 hva er beste måten for å sjekke om minnet kjører stabilt slik jeg har det nå da? Så jeg bør øke volt innstillingene til 2.7 på minnet? har 200 mhz fsb på minnet og CAS2. MetaBaron: Ser du har minnet på 2-3-3-11, mens jeg har det på 2-3-3-6. Bør jeg still den opp til 11 jeg også? Trodde at jo lavere var bedre... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Nå kjører den på 11x182 og får oppgitt at den kjører på 2000mhz, men er en amd xp 2600+. Er det med uAMDtool? I så fall har du ikke satt "cpu type" til Barton 182Mhz x 11 Barton = 2800+ EDIT.Skrivefeil... I uAMDtool så står det: 133x12.5 xp2200+. I aida32 og i enhetsbehandlingen står det at den nå kjører på 2200mhz, ergo en amd xp3200+. Hvorfor oppgir uAMDtool noe annet? uAMDtool er bare et program som regner ut PR-rating på CPU. Det detekter ingenting! Du må stille inn verdiene selv,så hvis du stiller det på f.eks. 205Mhz x 11 og Barton,sier prorammet at det tilsvarer XP3400+... Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du kan bl.a. bruke Memtest86 til å teste minnet med. For meg fungerte det å kjøre Twinmos m/wb DDR400 på CAS2 uten voltøkning ved 333MHz, men for å få CAS2 til å fungere på DDR400, så måtte jeg opp på nærmere 2.8. Ved 400 MHz så fungerer 2-3-3-11 best for meg. Vil variere litt med hva du kjører hva som er best å kjøre på den siste, for meg fungerer 11 fint allround. Får gjerne litt bedre score på 3DMark med høyere verdier på den siste.. men dette er yderst minimale forskjeller, kanskje til og med innenfor grensen til statistisk variasjon, så det er ikke noe man burde bekymre seg alt for meget over. Lavere er vanligvis bedre når det kommer til memory-timings, så du kan vel se på den siste som "unntaket som bekrefter regelen", heh! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå