Åsmund Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvilke teorier baserer colormatch seg på? http://traumwind.de/blog/trw_colormatch.html Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Sitter vel neppe en fyr og klargjør fargene kjapt i hvert fall. Mulig det er noe matematiske greier? At kodene har en system og at de regner ut fra kodene hvilke farger som passer sammen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Antar at de kjører beregninger ut fra en fargesirkel eller noe Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 ok. for jeg går på media og skal definere grunn til alle valg vi gjør. Jeg kan ikke bare si at jeg valgte den fargen fordi den er fin. alt skal stå i forhold til hverandre og forsterke hverandre. Men dette verktøyet er sikkert godtatt det. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 ok. for jeg går på media og skal definere grunn til alle valg vi gjør.Jeg kan ikke bare si at jeg valgte den fargen fordi den er fin. alt skal stå i forhold til hverandre og forsterke hverandre. Men dette verktøyet er sikkert godtatt det. alle farger er jo bygd opp av: Primær, sekundær og tertiærfarger. Du kan da når du vet hvilken farger som er hva, handler om blanding, fortelle grundig om hvorfor du velger det du gjør... Dette burde nå være noe av det første dere lærer på media... Som regel når man setter sammen to farger, vil man finne ut at disse to har tilhørighet med hverandre. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Som regel når man setter sammen to farger, vil man finne ut at disse tohar tilhørighet med hverandre. Nettopp.. Handler om å bruke enten fine kontraster, eller "samme farge" i forskjellige nyanser. Eller en kombinasjon. Grunnlaget for fargevalg må da uansett vere om det ser fint ut eller ikkje Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Alt er bygd opp ut ifra denne: De midterste fargene er primær-, den store trekantene er sekundær-, og fargene i ringen ytterst er tertiærfarger... Det er vel egentlig mer tegning/form/farge kunnskaper, men man burde jo nesten lært det på media også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå