Gå til innhold

NGT senker prisene, øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(til alle dere som protesterer på meg)

jeg har nok missforstått litt her..hvis det er sånn at man får ta del i pris/hastighets-justeringer så er ikke 2 år så ille..viste ikke det var sånn hos ngt j.

 

Hos Tiscali derimot, som jeg bruker, (måtte de brenne(av flere grunner)) er det imidlertid sånn at man er nødt til å betale den prisen man fikk da man tegnet inntil bindingstia går ut. Det eneste som går an er hvis man vil øke hastigheten, det er tillatt under bindingstiden. Men da får man et nytt år men binding fra den datoen man endrer ab.

Lenke til kommentar

Før var det sånn at om prisene ble endret gjaldt det IKKE for de som hadde bundet seg. Dette stod klart i avtalevilkårene. Er disse altså endret nå? Da er det jo ikke så skummelt å binde seg i to år egentlig. Har liten tro på at NGT vil bli noe dårligere leverandør med årene. Dersom du flytter til et sted NGT ikke kan levere blir det jo et annet spm... Tvi tvi NGT. Men nå er det på tide å reforhandle UIO tilbudet, for det suger slik det er nå-)

Lenke til kommentar

hm det blir spennende å se om disse endringene gjelder oss studenter også, ringte ngt. nå og da sa de neppe og det virker i så fall veldig merkelig. Da en skal få hastigheten over det en betaler for( som skal være normale priser ) hvis en er student og ikke tilknyttet en spesiell avtale. Men time will tell

Lenke til kommentar

Desember i fjort kjøpte jeg 1024/512kbps for 528kr (desemberrabatt).

 

Nå har jeg 10 måneder binding igjen. Jeg betaler 498kr i måneden, og får 1550kbps inn, samt 512kbps ut.

 

Synes ikke bindingen var så farlig jeg :yes:

 

Jeg kan også nedgradere eller oppgradere abb. hvis jeg ønsker, så ser ingen problemer med binding.

Lenke til kommentar
Før var det sånn at om prisene ble endret gjaldt det IKKE for de som hadde bundet seg. Dette stod klart i avtalevilkårene. Er disse altså endret nå? Da er det jo ikke så skummelt å binde seg i to år egentlig. Har liten tro på at NGT vil bli noe dårligere leverandør med årene. Dersom du flytter til et sted NGT ikke kan levere blir det jo et annet spm...  Tvi tvi NGT. Men nå er det på tide å reforhandle UIO tilbudet, for det suger slik det er nå-)

Fra begynnelsen stod det veldig klart på websidene om at kunder alltid skal få nye lavere priser slik at bindingstid ikke er ulempe. Dersom det stod samtidig i vilkårene noe annet så synes jeg at det er ganske merkelig.

 

I tillegg oppelvde jeg samme som Grokster, nemlig at studentavtalen (som Bergen og Blindern) ikke endrer seg. I Oslo får Blinderstudenter Delta 2000 til 498-/mnd, samme som det var for over 2 år siden. Men nå koster det 598-/mnd til andre, og rabatten er mye mindre gunstig. NGT virker ikke opptatt av det en gang.

 

På noen skoler så er det dyrere om man har studentavtale!!

 

Sjekk selv på http://www.ngt.no/student

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Har selv charlie med 2 års binding :blush: til 243kr mnd :D

Hvis jeg vil si opp den avtalen om la oss si 1 år, må jeg betale det jeg ikke har betalt pga. rabatten for ett år da? Må jeg betale 598 - 243 = 355 * 12 = 4260kr?

Tror du bare betaler mellomlegg mellom 1 års- og 2 års kontrakt. Men jeg er ikke sikker, finner ikke noe i vilkårene (har ikke lett veldig nøye da). Og siden du betaler 243kr/mnd har du nok en spesiell avtale med egne vilkår uansett. På samme måte som universitetsavtalen, så vil den da være separat fra det "vanlige" tilbudet.

Lenke til kommentar

nå har faktisk ngt oppdatert studentsidene sine. Det de har gjort er å ta bort setningen som sa: "få en hastighet høyere en det du betaler for når du er student", og byttet den ut med denne: " Er du ikke student ved et av disse stedene har vi likevel et godt tilbud til deg"

 

med frasen: "er du ikke student ved et.." sikter de til spesialtibud enkelte skoler har, plutselig suger ngt en del, for nå virker det som om de ikke har tenkt å gi oss som har bestilt studenttilbud en del av priskuttet :mad:

 

 

Da blir differansen til vanlig abb, bare 50 kroner i måneden, og kommer et pristilbud til i løpet av denne bindingsperioden er forskjellen borte

 

svakt ngt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Skulle gjerne likt å vite hvem som er billigst på SDSL og VDSL. Sitter nå på 1024/1024 Catch linje, er ikke misfornøyd med den, men er litt dyrt med 1000 kr i måneden + 99 kr*3 for 3 ekstre IP-adresser.

Noen spesiell grunn til at du MÅ ha symmetrisk / MÅ ha 1024 kbit ut? Med ADSL Echo hos NGT får du jo 8 mbit inn og 864 kbit ut for tusenlappen nå... +150 kr for fast IP m/subnett. På S(H)DSL ligger NGT akkurat likt med Catch ser jeg, 1160/1160 for 998. Rent på pris er det vel Firstmile som er billigst tenker jeg.. men kan du få dem? (1024/1024 SHDSL for 695,-, 5000/5000 VDSL for 1295,- på Firstmile)

 

E

Lenke til kommentar

Det med 2 års binding er greit for de som har is i magen. Jeg trodde det var mulighet for at det ble billigere og valgte 1-årsabonnement for to år siden. Dermed betaler jeg 50 kroner mer hver eneste måned.

 

De som tror det blir så mye billigere: Det finnes fremedles ikke noe billigere alternativ for meg.

 

Det er også riktig at NGT har kuttet priser osv mens studentavtalene har stått stille, med mitt abbonement (Delta) sparte man i starten 500-600 eller mer, nå ligger det på 150 kroner.

Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at du MÅ ha symmetrisk / MÅ ha 1024 kbit ut? Med ADSL Echo hos NGT får du jo 8 mbit inn og 864 kbit ut for tusenlappen nå... +150 kr for fast IP m/subnett. På S(H)DSL ligger NGT akkurat likt med Catch ser jeg, 1160/1160 for 998. Rent på pris er det vel Firstmile som er billigst tenker jeg.. men kan du få dem? (1024/1024 SHDSL for 695,-, 5000/5000 VDSL for 1295,- på Firstmile)

 

E

Egentlig liten grunn, men for fremtidelig små-serverse så hadde det vært kjekt at upload-hastigheten var litt å skryte av. Men etter at jeg så litt mer på den Echo så kom siklet fram, JEG VIL HA NGT!!!

Lenke til kommentar

NGT leverer en meget solid pakke til en fin pris. Hadde det ikke vært for den elendige kundebehandlingen deres så hadde jeg gitt dem toppkarakter.

 

Jeg har vært i uendelige samtaler med diverse NGT-folk kun pga av dårlig intern kommunikasjon. Ved flere anledninger har linjen min blitt redusert til 64kb/s grunnet misforståelser innad i NGT og deres inkassobyrå.

 

Og HVA er greiene med de Legoland-nettsidene deres? :p

 

Edit: typo typo typo

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...