DesertGlow Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Tenkte jeg bare skulle nevne at VG i dag i en artikkel har begynt å skille mellom hacker og cracker.... "Med tilgang til denne kildekoden, kan ondsinnede hackere (eller «crackere», som de kalles) finne nye smutthull inn i Windows" http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214511 Kanskje det betyr et vendepunkt i nyanseringen av språket? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 VG gjør noe riktig for en gangs skyld .. eller så har de latt en geek skrive alle IT relaterte artikkler .. kan godt være det (jeg sendte faktisk en klage mail engang om det der) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 VG gjør noe riktig for en gangs skyld .. eller så har de latt en geek skrive alle IT relaterte artikkler .. kan godt være det (jeg sendte faktisk en klage mail engang om det der) ...rent bortsett fra at de er vage når det gjelder bekymringen for at kildekoden skal komme på avveie. Når det gjelder operativsystem som GNU/Linux og *BSD, ligger jo styrken nettopp i at de er opensource. At nerder over hele verden kan lese gjennom kildekoden og finne feil, er en enorm fordel for sikkerheten. Bekymringen i Microsoft's tilfelle må jo være hvis kildekoden bare blir spredt på en selektiv måte, slik at det primært er ondsinnede brukere som kaster seg over den. Det er forsåvidt ikke helt utenkelig siden koden tross alt er opphavsrettsbeskyttet og ikke lovlig å spre. "Slemme" crackere bryr seg nok mindre om copyright enn andre, og det er derfor ikke utenkelig med en slik skjev fordeling av folk som får tilgang til koden. Alikevel burde dette vært presisert i artikkelen. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Så forresten også at Norsk Språkråd har lansert en rekke nye ord i dag. Kanskje vi får se "hækker" og "krækker" på neste liste... Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Tror ikke det blir noe stort problem at bare crackere får tak i koden. Den trigger nyskjerrigheten såpass mye at selv de snilleste vil vurdere å stikke ut halsen for å ta en titt Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Noen som vet hvor jeg kan finne den til nedlasting? NOT, interesserer meg langt oppi... noe.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 var vist bare noen prosent av kildekoden som ble lekket uansett, etter hva det jeg hørte iallefall... Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Noen som vet hvilke moduler koden er fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå