Gå til innhold

jeg skal ha en konge pc med duel cpu

Anbefalte innlegg

En ting sånn ang. SCSI. SCSI eier ide/sata på å flytte store informasjonsbulker, mens ide/sata har bra peak hastighet. Skal jo også nevnes at forskjellen blir jo mindre og mindre.

I raid så er SCSI overlegen ide/sata.

Men nå snakker vi ikke om harddisk budsjetter på <-10.000,- og som det har blitt sagt 10000 ganger her så er hardisk budsjett på 30.000-> unødvendig tl ditt bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er sant det er mye penger jeg har en rå fra før p43.2 800 men det jeg tenkte på å full ytelse på scsi diskene jeg har 2 stk seagate på 74 gig på 15000rpm som jeg vil ha på raid 0 og dagens pci ingang på hk klarer ikke den bråndbreden på 640mbt jeg må ha pci x og får å få et hk som har pci x så har det duel cpu og da blir alt dyrt får å få full ytelse fra diskene men jeg veit ikke om pci express klarer så mye i brånbrede ??+

Får jeg lov til å spørre :

Hvorfor bruke 30.000 på en maskin som kommer til å være marginalt bedre enn den du har nå? 3,2GHz holder i massevis til det meste.

Hvis du ikke vet helt HVORFOR du vil ha en så rå maskin, så må jeg få lov til å si meg enig i de som nevner ordet "penisforlenger" i denne tråden.

Og jeg hadde nesten dårlig samvittighet når jeg brukte 650 kroner på ny CPU for ett par uker siden...

Lenke til kommentar
ja men jeg må ha pci x for at den skal takle scsi raid det brånd brede på 640mbt jeg veit ikke om pci express klarrer scsi disker på raid 0 jeg vil ha full ytelse og svar på cpu jeg vil ha 2 stk cpu men hvis det fins et hk som tar pci x med 1 cpu så er det ok helst 64 bit

Et særdeles guffent tilfelle av punktum-allergi. Du burde ta en tur til legevakten og få en krem for det der.

Lenke til kommentar

bortsett fra at jeg bruker den gamle serveren til en kamerat av meg nå

(K6-3 er noe dritt men de funker) holder jeg på med å få opp

en pc som nok ville funket som server.

bruker ASUS PC-DL hk'et og en demobrukt Xeon 2.2GHz fra psdata.

har 1536MB ECC Ram og 2x120Gb Hdd pluss et 3DLabs wildcat skjermkort.

alt dette er studd in i en coolermaster ATC kasse sammen med en Enermax

425W PSU.

har brukt 12000,- på dette og er helt rå ytelse på det,

ville gått for et raedon 9600XT\Geforce FX5900 i stedet for wildcat'en da.

du er i vertfall konge på lan's med denne

(fjortiser,Xeon og rusbrus er en dårlig kombinasjon da, det har jeg erfaring med)

Lenke til kommentar

Skal man kjøpe PC for over 15 000 i dag, sløser man som regel bort penga sine, mener jeg.

Med mindre man skal ta avanserte utregninger som kan ta opptil dager :p

Nei, men seriøst.. En PC til 15 000 holder i massevis, med mindre du vil ha masse kjempefinesser som egentlig ikke er nødvendig til hjemmebruk..

Og når man for eksempel ikke har noen grunn til å skaffe seg en "kraft-PC" med 2GB RAM, så har man etter min mening overhodet ikke behov for det.

(men dersom du vil kjøpe 2TB med lagringsplass.. vel vel, innen man får fylt opp det, har HDDer blitt såpass billige at det ville vært bedre å kjøpt diskene etter hvert)

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...