Scrim Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 hvordan setter man keymap i slackware, jeg mangler ae oe og aa og mange av tegne er byttet paa, saa jeg maa trykke shift pluss 2 for aa faa @. Naar jeg er ute av x saa gaar det greit, da funker allt som det skal, da snakker jeg om /, @ etc, men i x saa maa jeg altsaa trykke inn rare kombinasjoner for aa faa det til aa fungere.saa hva maa jeg skrive inn og hvilken keymap maa jeg loade Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 /etc/X11/XF86Config (eller /etc/X11/XF86Config-4 hvis den finnes). Let etter "loadkeymap," denne står enten på "us" eller er kommentert ut. Fjern '#' tegnet forran linja og bruk "no" så går det nok bra. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 /etc/X11/XF86Config (eller /etc/X11/XF86Config-4 hvis den finnes). Let etter "loadkeymap," denne står enten på "us" eller er kommentert ut. Fjern '#' tegnet forran linja og bruk "no" så går det nok bra. no-latin1 Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 lodakeys no-latin1.map endre i filen /etc/rc.d/rc.keymap Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg gjorde det cronius foreslo, det fungerte, takk cronius. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hva er forskjellen på no og no-latin1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå