Lady Stardust Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Hei dere! Jeg skal kjøpe ny pc. Har nå kommet frem til et oppsett jeg mener skal være greit. Men setter pris på synspunkter fra dere mer erfarne! Det jeg lurer mest på er strømforsyningen på kun 200 W.. har lest litt negativt om det. Vil 200 W være nok for de komponentene jeg skal ha? Men skal jeg ha barebone må jeg vel klare meg med det uansett? Og hva med varme og støy? Hører også at brukere av modellen sliter med dette. Burde jeg kjøpe en mer stillegående vifte enn den som evt følger med? Noen tips om hva slags? Anyway, her er oppsettet: _ * Shuttle SN45G * AMD Athlon XP 2500+ 1.833 GHz, Barton * Seagate Barracuda 120 GB, 8MB, evt Samsung SP 120 GB, 8MB * TwinMos PC3200, 512 MB, CL2.5 * Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128 MB * NEC DVD-brenner IDE ND1300A _ Jeg skal bruke pc'n hovedsaklig til surfing, musikk, film, mail osv. Kanskje prøve å spille noen spill også? Har ingen erfaring med det, så jeg er ikke så kresen. Dette vil totalt komme på ca 5500,-, og det er mer enn nok med tanke på at jeg vil ha en LCD skjerm også.... Setter STOR pris på det hvis noen kan hjelpe meg litt... Endret 13. februar 2004 av Lady Stardust Lenke til kommentar
cl_joe Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har Shuttle sn45g selv, er fornøyd. Mitt oppsett er Barton 2500, 2x512Mb Twinmos Ram, 120Gb Seagate Barracuda og ett Powercolor Radeon 9800PRO. Jeg har ingen problemer med strømforsyningen som er original modellen. Tempraturer idler på 40-45 og kan gå opp til 50 v/ belastning med original kjøling, uten at det støyer sjenerende. Det som bråker mest hos meg er 9800PRO'en. Hvis jeg overklokker stiger tempen en del og shuttle ICE vifta tar av ved belastning. (Har kjørt CPU på 60 grader stabilt over lang tid... ) Turde ikke det lenge... Hvis du planlegger overklokking bør en nok tenke på mer kjøling og modding av kabinettet... Jeg er fornøyd ikke hatt noen prob., men til hard overklokking ville jeg nok ha kjøpt noe annet.. Joe Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har testet masse shuttle maskiner (sn41g2 , Sn45 , SB61 (eller noe slikt)) og de er gode maskiner SN41g2`en var bruktmaskinen min før ,men den virker ikke lenger så jeg får se hva jeg klarer og gjøre med det ,men SN45 maskinen er virkelig god. Det er en Enhance PSU i denne og selvom jeg egentlig vil ha Achme (har hørt de er en god del bedre. Uten og ha merket noe forskjell selv) Men viften må gå på ganske høy hastighet i SN45`en jeg har satt sammen. XP2500@3200 stock spenning , PC9800pro,160gig,512 BH5. Jeg satt den opp for 2dager siden og den har klart og kjøre Benchmark helt siden dengang uten og gå i Bsod eller noe slikt. Så har med andre ord satt sammen 2 SN45`er. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har sn45G.. Med en athlon 3000+ og ati 9700pro, 2x 512 brikker, 1x 120GB WD Special edit. Den har fungert utmerket ikke noen problemer bortsett fra at jeg hadde GEIL GOLD ram som ikke fungerer i maskinene. Grunnen er noe med ram slottene, og at Gold brikkene trenger mer volt eller noe. men ellers er den knall. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 SN45 er bra. Trikset for å fjerne støy er å skifte ut ICE vifta med en mer stillegående 80mm vifte, den originale støyer mer enn den flytter luft. Anbefaler er rimelg Titan eller Coolermaster vifte. Ikke bruk 12db vifta til Papst, den flytter for lite luft. Lenke til kommentar
sindre.lovas Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Har fått oppsett til deler av noen her og er veldig fornøyd med hva jeg skal ha inni maskinen men lurer på om jeg skal gå for Shuttle SB61G2, eller Shutlle SN45G.. Hvilken er best? Endret 14. februar 2004 av sindre.lovas Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har fått oppsett til deler av noen her og er veldig fornøyd med hva jeg skal ha inni maskinen men lurer på om jeg skal gå for Shuttle SB61G2, eller Shutlle SN45G.. Hvilken er best? Smak og behag, amd eller pentium. Ellers er de svært like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå