Nichlas Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Tenkte jeg skulle kjøpe kupevarmer til bilen, og har tittet litt på Clas Ohlson. Dette er varene jeg muligens skal kjøpe: Art. nr 34-881 "Kupevarmer. Elektronisk effektjustering via PTC-teknikk. Varmeelement av keramisk type. Feste for veggmontering medfølger. Omstiller med innebygd lampe. 230V. To effektnivåer. Svenskprodusert." (1000/2000 watt) Art. nr. 32-2207 "Koblingsur for utendørsbruk Digitalt med ukeprogram, 20 til/fraslag per døgn, 98 program per uke. Random-funksjon (tilfeldig til/fraslag). Automatisk sommer/vintertid. Nedtellingsfunksjon. Tydelig display med dag/time/minuttvisning. Maks. belastning 230V/16A. IP-44." Art. nr. 34-4940 "Tilslutningsledning for motorvarmere. Leveres komplett med støpsel og 2,5 m ledning." Og så noen spørsmål: er 1000/2000 watt passende eller bør jeg heller gå for 600/950? Er det noe annet enn disse delene jeg trenger for at alt skal fungere? Evt. forslag til andre steder enn Clas Ohlson jeg kan kjøpe kupevarmer hos? Alle svar settes pris på! Edit: prøvde å linke til produktene, men linkene går bare rett til forsiden til Clas Ohlson. Håper noen gidder å ta en titt Endret 13. februar 2004 av Nichlas Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg ville gått for den på 1000/2000W, 200,- mer for dobbelt så mye effekt. Ellers...Skal du safe på kvalitet, kjøper du Defa eller Webasto, disse er riktig nok ganske dyre. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 1000/2000W er det jeg anser som mest aktuelt, men lurte litt på om det ville ha noe for seg å gå ned i effekten ettersom det er skinnseter i bilen (om det nærmest er skadelig for setene mtp. varmen). Jeg kikket først på Defa Warm Up, men etter å ha lest litt her og der, så virker det nesten som det ikke er verdt de ekstra pengene Men; er det noe annet de delene jeg har listet som trengs (gå til siden til Clas Ohlson og skriv "kupevarmer" i søkefeltet + trykk på den øverste linken - da kommer produktene opp)? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvor mye varme setetrekkene tåler har jeg ikke peiling på, men hvis du kjøper de 3 tingene har du alt du trenger. Hvis du velger å bruke Art. nr. 34-4940 må du igjennom torpedoveggen (tipper jeg), da må du kanskje bore hull, og dra kabel i motorrommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå