stigen1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Kjører en P4A-Northwood- 1,6@2,7 med denne kjøleren. Idle: 26c/full:36c! Kjøpte denne da vannkjølingen tok seg en liten ferie, og tror nok ikke at vann kommer inn med denne prosessoren igjen. Anbefales på det STERKESTE! Her er linken: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-cu.htm Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 så du sier at du har klokket cpuen din 1,1ghz med luft kjøling? med en idle temp på 26 atpåtill! Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 så du sier at du har klokket cpuen din 1,1ghz med luft kjøling?med en idle temp på 26 atpåtill! Jepp, men er ikke så utrolig egentlig da. Klarte 2,5G med boxed og da lå temp på 55-57 ved full load! Det skal legges til at jeg har 6 kab. vifter(12db typen) og kjørt inn Arctic Silver 5! Lenke til kommentar
Locci Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 ville dobelt sjekka den med et termometer Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) ville dobelt sjekka den med et termometer Det har blitt gjort det... edit; tvilere kan jo sjekke ut denne cpu som er testet av OK.no, og ikke minst overklokkingsloggene til Overclockers.com. Så finner dere ut om dette er så utrolig med luftkjøling! Endret 13. februar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Locci Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 ville dobelt sjekka den med et termometer Det har blitt gjort det... og jeg som syns min amd temp var konge ligger på 30i og 33load Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Kjører en P4A-Northwood- 1,6@2,7 med denne kjøleren. Idle: 26c/full:36c!Kjøpte denne da vannkjølingen tok seg en liten ferie, og tror nok ikke at vann kommer inn med denne prosessoren igjen. Anbefales på det STERKESTE! Her er linken: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-cu.htm Åssn temp har du i kabinettet ditt da? Problemet med å bare poste temp sånn helt uten videre er at du ikke oppgir hva som ligger tilgrunn for målinga. Hvis folk skal poste temps så må man nesten ta med temp på rom/kabinett. Hvor lenge cpu har blitt belasta osv. Mange faktorer som spiller inn. F.eks er temp målt i Bios eller med HK temp måler (disse er ofte helt på jordet). Er det målt med sensor, i fall hvor og hvordan er denne montert. Jepp, men er ikke så utrolig egentlig da. Klarte 2,5G med boxed og da lå temp på 55-57 ved full load! Det skal legges til at jeg har 6 kab. vifter(12db typen) og kjørt inn Arctic Silver 5! Har ingen tro på at den Zalman kjøleren senka tempen din så MYE sammenligna med boxed kjøleren med mindre du monterte boxed kjølere feil og uten goop Endret 13. februar 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Vel viften senket tempen så mye, men når jeg hadde boxed-kjøleren, hadde ikke jeg alle viftene(6stk) som jeg har nå i tillegg, tempen i kabinett: 28c, rom: 23-24c. Og alle temp, er målt utenom Asus Probe f.eks. Belastning er kjørt i 6 timer med prime, der jeg har tatt tempen ca 5-6 ganger i timen. Tempen ved full load var på 33-34 den første timen. så steg den til 36-37, og var stabil der inntil testen var ferdig. Nå skal det også legges til at jeg har fjernet flatkabler og byttet dem inn med runde, og lagt alle løse ledninger i strømper for maks gjennomstrømning++ PS; høres ut som du tviler litt, Boxed viften var ikke den orginale til 1,6, men til en 2,6 orginal(og allikevel fikk jeg de temps) og det var selvfølgelig med kjølepasta-(vanlig standard goop, mens nå bruker jeg Arctic Silver 5-kjørt inn i 200t)ingen som klokker så mye som jeg gjør uten å være forberedt, og er ikke en amatør C4STOR:thumbup: Edit; alle temps er seff +-1c! Se her for mer specs: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1766542 Endret 13. februar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Templar Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg vet at kjøleren er rå.. har en sjølf.. Men jeg løver deg at tempene som du får er feil. Simon Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Du har helt rett, målte dem på nytt en 3-4 ganger, og det eneste som har forandret seg er prosessor temp: fra 36c til 39 ved full load, uansett er dette bra med 6 stk luftkjøling + Zalman. Og det er de korrekte temps!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå