Rawen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Ser at på en del kamera så går MMC og SD/xD om hverandre. Hva er forskjellen på disse i hastighet, pris, levetid og andre ulemper/fordeler? Lenke til kommentar
Datafyr Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Kjøp Secure Digital, raskt og billig. I hvertfall ikke kjøp MMC. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 MMC kan brukes i samme slot som SD, men SD er mye raskere enn MMC og prisen er omtrent den samme, SD har derfor erstattet MMC i alle nye kameraer og er nå den mest utbredte typen minnekort. xD er en ny type som bare brukes av Fujifilm og Olympus. Disse kortene er ca. dobbelt så dyre som SD kort. Foruten Sony bruker alle andre produsenter SD (eller CF i større og mer proffe kameraer). Jeg vet ikke hvem som er raskest av xD og SD, men SD kort har skrivehastighet på opptil 2MByte/s, noe som er svært raskt. Grunnen til at SD kort er så mye billigere enn xD og memorystick er at SD er en åpen standard med kun en symbolsk lisensavgift mens de andre to er proprietære standarder med høye lisensavgifter. Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Takker simfan for gode og konkrete fakta. Kunne tenkt meg å se noen tall både på skrive og lesehastighet jeg. Er det evt forskjell på generasjoner av de forskjellige kortene? Jeg vet f.eks på CF kort innførte de X anngivelse på hastigheten... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Du finner noen tester hos digit-life. Problemet er ofte at hastigheten også avhenger av kameraet eller enheten det brukes i. Uansett, SD er ca. 4-5 ganger raskere enn MMC og på høyde med de raskeste CF kortene. Og som Datafyr sier, bare glem MMC, SD har erstattet MMC. http://www.digit-life.com/articles2/flashc...-p5-memsol.html http://www.digit-life.com/articles2/flashc...rd-test-p2.html Endret 12. februar 2004 av simfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå