aek Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Kan noen si meg hvordan en nettverkskabel for sammenkobling av to pc'er skal være koblet? Jeg får melding i om at kabelen ikke er koblet til på begge maskinene, jeg bruker XP. Jeg skal i følge esken ha en utp krysset kabel. Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Dersom du ønsker å koble to pc'er sammen så skal du bruke krysset kabel. Dersom kablene er koblet gjennom en hub/switch skal de ikke være krysset. Eller så er det et par guider og mange tråder om akkurat det samme her på forumet, så du kan jo bla litt rundt... mvh Kristian Lenke til kommentar
aek Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Kabelen min skal i følge esken være en krysset kabel!! Har du da noen tips? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Nettverking er alltid et slit. Prøv å pinge maskinene, sette IP'er osv... Kanskje en reboot eller to gjør susen. Hvem vet? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: aek skrev (2002-03-17 10:51):Kan noen si meg hvordan en nettverkskabel for sammenkobling av to pc'er skal være koblet?Jeg får melding i om at kabelen ikke er koblet til på begge maskinene, jeg bruker XP.Jeg skal i følge esken ha en utp krysset kabel. Ende 1: hvit-oransje oransje hvit-grønn blå hvit-blå grønn hvit-brun brun Ende 2: hvit-grønn grønn hvit-oransje blå hvit-blå oransje hvit-brun brun Tatt etter eget hode, så bare arrester meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Elkjip, kjøp deg ein kryssa TP-kabel. Vanlege TP-kablar er berekna for å brukast i lag med hub/switch. Om du skal kopla to PCar i lag direkte, uten hub/switch, må du ha ein kryssa TP-kabel. :smile: mvh., Vegard Lenke til kommentar
Baron_blod Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Må vel sette nettverksmaske og ip'er på pc'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå