HMaster Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Før jeg begynner å stille spørsmålet mitt; har webdesigndelen på hardware.no en irc kanal? Vært litt praktisk å stilt slike spørsmål der. Anyhow, her er det. #rightcontent { position: absolute; right:55%; top:370px; width:100px; hight:300px; padding-right: 5px padding-left:20px background:#fff; border:1px solid #D17906; Nå skjønner dere sikkert ca hvordan dette kommer til å se ut, og mine 2 problemer er som så. "firkanten" går bananaser når jeg bruker annen oppløsning/vindustørrelse. Og Paddingen ser ikke ut til å fungere i det hele tatt. Hjelp eller andre kommentarer mottas med stor glede og takknemlighet. Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Vet ikke om det har så mye å si, men du mangler semikolon ( ; ) etter padding-right og padding-left... Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Dumme dumme dumme meg. Ja det gjorde stor forskjell. Andre innspill på det første problemet mitt? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mener at jeg leste at W3C anbefaler at du bruker formatet #RRGGBB istedenfor #RGB. Ikkeno galt, men sikkert mer kompatibelt, jeg vet ikke? Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Nei; det finnes ingen offisiell hw.no irc-kanal, men du kan prøve #hardware.no og #hw.no på efnet EDIT: Det var kanskje ikke det som var det første problemet ditt? Endret 12. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) øh ingenting. Endret 12. februar 2004 av HMaster Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvordan midtstiller jeg tekst? .tekst { text-align: center; } Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mener at jeg leste at W3C anbefaler at du bruker formatet #RRGGBB istedenfor #RGB. Ikkeno galt, men sikkert mer kompatibelt, jeg vet ikke? Det tviler jeg på, i og med at "de store gutta" bruker #rgb-formen. Å ha width og padding på samme element skaper problemer, siden IE ikke tolker det riktig. Bruk heller margin på et element som er inne i det aktuelle elementet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 #rgb er bare en forkortelse av #rrggbb, så det går ut på ett. Dessuten inneholder #rbg kun "web safe colors", selv om det er et dinosaur av et begrep, som halvparten av designerene her ikke har hørt om. Når de lærer seg det kommer de uansett ikke til å bry seg skjorta om det, fordi det begrenser fargepaletten drastisk Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 /me veit ka web safe colors er, og på absentvoid.com er faktisk nesten alle farger web safe! MEN, det suger villt ja, det er sant.. reduserer muligheter SÅÅ masse... Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Seriøst, klarer dere ikke holde én ******* post "on topic" ? =[ Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) dude, dette var ment som råd og forklaring til rådene (hvis du ser bort fra de to siste postene) Og dette etter at spørsmålene i tråden var besvart Endret 13. februar 2004 av enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå