Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir kastet av internett etter en stund

Anbefalte innlegg

Er på internett en stund. Har Tele2 ADSL. Så plutselig virker det ikke. Hjelper ikke å restarte modem. Men restarter jeg maskinen kommer jeg inn igjen når den starter opp. Hva kan være galt?

En morgen stod dette på maskinen: Norton Antivirus has encountered an internal program error. Uninstall and re-instal NAV.

Hver gang jeg starter maskinen kommer desktop.ini notepad [.ShellClassInfo] LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787.

Noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et lignende problem, men det ble mye bedre etter at jeg la opp en ny, kortere og mye bedre kabel. (La også kabelen langt vekk fra en kjølekompressor m/vifte som er oppe på loftet.)

Av og til "låste" modemet seg, og eneste måten å få kontakt igjen var ved å dra ut og inn strøm-kabelen et par ganger (Av og til MANGE ganger). Eller å logge inn på modemet med Telnet og kjøre "restart"-kommandoen. I menyene til modemet kunne jeg også se (sånn ca.) hva som var galt hver gang noe klikka.

Jeg har også Tele2 ADSL.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Er på internett en stund. Har Tele2 ADSL. Så plutselig virker det ikke. Hjelper ikke å restarte modem. Men restarter jeg maskinen kommer jeg inn igjen når den starter opp. Hva kan være galt?

Sjekk boksen din for virus her:

www.antivirus.com

Lenke til kommentar

agvg. Hvor på www.antivirus.com skal jeg sjekke. Altså hva skal jeg trykke på? Å hvordan får jeg sjekket boksen?

Sedsberg: Hvordan logge seg inn?

Eller å logge inn på modemet med Telnet og kjøre "restart"-kommandoen. I menyene til modemet kunne jeg også se (sånn ca.) hva som var galt hver gang noe klikka

Lenke til kommentar

På CELLpipe modemene (Lucent) så kan man bruke en serial-kabel (IKKE null-modem kabel) for å komme inn på opsettet til modemet.

Bps: 9600

Data bits: 8

Parity: None

Stop bits: 1

Flow contr: None

Eller man kan telnete via Nettverket. Modemet har som regel IP 192.168.1.1 (Husk å sette nettkortet til en IP i samme subnet (eller hva det nå heter)

eneste kommandoen du trenger i opsettet er "Help" :)

Edit: Når jeg drar ut strømmen for å resette så må jeg ha strømmen ute i 15-30 sekunder.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
agvg. Mener du Scan your Pc? Denne scanner bare PC'n. Det bruker jeg norton til. Men du snakket om modemsboksen jeg har fra Tele2?

Og du rt 100% sikker på at den Norton-innstallasjonen din ikke er utsatt for sabotasje fra et eller annet svineri?

Du sier jo i posten at NAV klappet sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...