Frozk Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 Hei Jeg lurte på om en Chiftech 300W holder til dette oppsett: 2 Harddisker (En 160gb S-ata og en 120gb IDE) 1 Dvd-rom 1 Cd-brenner 3 Kabinettvifter (Mulig flere) 1 Kald Katode 1 Kald Katode UV Powercolor 9800 pro Pentium 4 2,4 ghz klokket til 2,71 Floppy Har ikke satt alt inn så det er derfor jeg vil vite om den holder. Vet ikke om det var nok informasjon, men isåfall så bare si ifra På Forhånd Takk Lenke til kommentar
thoering Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 Det er veldig vanskelig å si bare på grunnlag av 300W. Antall watt sier ikke alt, men sannsynligvis så vil en 300W PSU være i grenseland for hva som er "forsvarlig". Lenke til kommentar
Frozk Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 Og hva kan så skje vist den ikke holder? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 blåskjerm forekommer her til tider som jeg tror er pga liten psu. værstefall kan vel være ustabil strøm noe komponenter liker svært så dårlig. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Ingenting som helst skummelt. Maskina vil starte med den PSUen, men når det går med mye strøm, s.s ved spilling, så plutselig leverer ikke strømforsyninga nok strøm / god nok spenning i et øyeblikk, og maskina kræsjer. Slår seg direkte av eller restarter seg selv. EDIT: kan sikkert forekomme blåskjerm også ja Selv opplevde jeg endel plutselige restarter en tid da jeg hadde underdimensjonert PSU og lite peiling. Endret 12. februar 2004 av thoering Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 En god 300W PSU av bra kvalitet/merke skal klare det der lekende lett. Lenke til kommentar
Frozk Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 En god 300W PSU av bra kvalitet/merke skal klare det der lekende lett. Har jo hørt at Chieftech skulle være ganske bra, ser vist ut som om jeg ikke trenger ny PSU Lenke til kommentar
thoering Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Ingen fare med å prøve, for all del! Men opplever du noe uforståelig krasjing til stadighet så må du vite at det er sannsynlig at det kan være PSU PS. Chieftec er ikke noe spesielt bra, det er vel bare helt allminnelig, midt på treet. Gode strømforsyninger: Antec TruePower, Fortron/Source, Enermax, MIST osv. EDIT: Nevnte merker er litt dyrere også. Men man får som regel hva man betaler for (med mindre man handler et sted som tar overpris selvfølgelig. Endret 12. februar 2004 av thoering Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 2 Harddisker (En 160gb S-ata og en 120gb IDE)Powercolor 9800 pro Pentium 4 2,4 ghz klokket til 2,71 <klippet bort smådillet som nesten ikke trekker noe strøm> Det ser ut som om 300W holder lenge ja.. men det kommer an på om strømforsyninga gir stabil spenning eller ikke når det trekkes mye strøm fra den. Sagt på en annen måte: om strømforsyninga er av god kvalitet eller ikke. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har drevet et veldig likt opsett med en gammel 235W AOpen PSU. (Måtte bruke den da Codegen 360W PSU'en var for svak). Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2004 Ingen fare med å prøve, for all del! Men opplever du noe uforståelig krasjing til stadighet så må du vite at det er sannsynlig at det kan være PSU PS. Chieftec er ikke noe spesielt bra, det er vel bare helt allminnelig, midt på treet. Gode strømforsyninger: Antec TruePower, Fortron/Source, Enermax, MIST osv. EDIT: Nevnte merker er litt dyrere også. Men man får som regel hva man betaler for (med mindre man handler et sted som tar overpris selvfølgelig. Chieftec lager meget gode strømforsyninger. Faktisk helt oppe i toppen av treet. De er ikke like gode som FS, Enermax osv, men den er ganske nær. Selv har jeg en Chieftec PSU på 360 w. Den driver systemet mitt lekende lett. har 3 hardisker, 2 optiske enheter. XP2000, 2 minnebrikker, 3 kabvifter, GF FX5600 Ultra, I tillegg USB enheter. Har også 2 stk kald katoder som den driver. Anbefalt PSU er 400+ w på mitt system, og det er vanvittig stabilit. Så å komme å si at Chieftec PSU ikke spesielt bra er feil. Men kan du komme med tester der det er påvist så tar jeg gladelig i mot dem... Lenke til kommentar
Knudix Skrevet 13. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har faktisk nesten identisk oppsett (om du kun har en RAMbrikke) Og min noname PSU på 300W fungerer knirkefritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå