Gå til innhold

Win 2000 kildekode lekket

kim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette er jo ikke noe annet enn simpelt tyveri.

Der er vel vi uenig. Hvis jeg kjøper Windows, føler jeg at jeg har rett på kildekoden, akkurat som en person som kjøper en melk har rett til å vite hva melken inneholder.

Jeg holder meg til Linux, jeg...

Lenke til kommentar
dette er jo ikke noe annet enn simpelt tyveri.

Der er vel vi uenig. Hvis jeg kjøper Windows, føler jeg at jeg har rett på kildekoden, akkurat som en person som kjøper en melk har rett til å vite hva melken inneholder.

Jeg holder meg til Linux, jeg...

Seff får du vite hva som er oppi melken, men får du vite det på dråpen?

(skulle likt å brygge ekte cola selv :love: )

Lenke til kommentar

Ooooog *DER* står hva jeg vil kalle tidenes VÆRSTE sammenligning! Den slo faktisk Snekker`n som mente AMD var som en Volvo :lol:

Altså, innholdet i en kartong melk kontra kildekoden til Windows? *Tar Toolshed i hånden og leder han forsiktig ut av blåbærsturen uti skogen et sted* :)

Meieriene oppgir jo heller ikke hvordan melken er laget - bare HVA de har brukt. Ikke hvor mye eller hvordan. Tror ikke jeg finner no i dataverdenen jeg kan sammenligne med Fargestoffer og vitaminer, men iogmed at det finnes alternative operativsystemer i dag betyr jo det at man vet hva som er "oppi" Windows, bare ikke hvordan de har brukt det. Mener du at en kartong melk kan sammenlignes med kildekoden til Windows vil iallefall jeg trekke en paralell mellom Cola og Pepsi i forhold til Windows og Linux. Joa, det er mye av det samme oppi suppa, bare kokt litt forskjellig og rørt om på en annen måte pga de ikke kjenner fremgangsmåten ;)

Lenke til kommentar

Greit nok, du får jo vite hva Windows inneholder også: Windows messenger, paint, Write, notepad, internet explorer, osv.

Men du får ikke vite kildekoden .. like lite som du får vite hemmelighetene bak produksjonsprosessen til Tine. Pasteuriseringsprosessen er jo beldig kjent, men det er nok mye mer enn det som skal til for å ha en eksakt oppskrift på tine-melk. F.eks vet jeg at de har en litt avansert homogeniseringsprosess som "dispergerer" fettet slik at det ikke flyter opp og skiller seg som kumelk ellers gjør. Det er mange småhemmeligheter bak kulturmelk og oste-produksjonen som ikke slippes til hvermansen.. Det er egentlig disse hemelighetene du spør etter når du krever "kildekoden".

Lenke til kommentar
Men du får ikke vite kildekoden .. like lite som du får vite hemmelighetene bak produksjonsprosessen til Tine. Pasteuriseringsprosessen er jo beldig kjent, men det er nok mye mer enn det som skal til for å ha en eksakt oppskrift på tine-melk. F.eks vet jeg at de har en litt avansert homogeniseringsprosess som "dispergerer" fettet slik at det ikke flyter opp og skiller seg som kumelk ellers gjør. Det er mange småhemmeligheter bak kulturmelk og oste-produksjonen som ikke slippes til hvermansen.. Det er egentlig disse hemelighetene du spør etter når du krever "kildekoden".

Whatever he said ;)

Det var dette her jeg også mente, men jeg har ingen anelse hvilken av oss to som forklarte det best mulig. Men jeg har en anelse på Simen da han har såpass mye kunnskaper om behandling av kumelk at det skremmer meg :D

Lenke til kommentar
Men jeg har en anelse på Simen da han har såpass mye kunnskaper om behandling av kumelk at det skremmer meg :D

:laugh::laugh: Utrolig hva man lærer når man er interresert i teknologi .. (PS. har det meste fra den gangen jeg gikk på kybernetikk på vidregående og var på omvisning på meieriet i Tromsø) Teknologi er gøy :thumbup: Nå bor jeg sammen med ei som driver med doktorgrad i medisin og har ganske peil på ernæring, matprodukter og kjemi i kroppen og maten. Dama mi er oppvokst på landet og har litt peil på bondegårder, kyr, melk og slikt. Utrolig hva man lærer bare det er interresant og omgås mennesker som har noe å bidra med.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bare en artig liten observasjon. Verden gikk jo ikke under likevel, på tross av lekkasjen... Trådene her flommet over av utsagn som: "Nå bør folk skifte til linux brennkvikt!!" "Windowsupdate vil flomme over av fixer" "Microsoft is going down" "Windows vil aldri være sikkert igjen"

Er det ærlig talt noen som har merket forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...