xeon Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ikke bra.. Ikke bra.. Roter heller frem Win98 cd'en min om det kommer til slike tilstander for w2k/wxp istedet for å legge inn linux. Good for you Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ja, det er ulovlig å laste ned, være i besittelse av og lese kildekoden da det er en trade secret. Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ordet "trade secret" er ikke noe sesam-ord. Det er lovlig å lese informasjonen når den først er tilgjengelig, men du kan ikke lage/laste en kopi (annet enn i cache for visning på skjermen) eller benytte den i konkurrerende virksomhet eller annen næringsvirksomhet. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg tror det er lite sannsynlig at det kommer til å bli så stor skade for Microsoft, siden kodelekasjen ser ut til å bare være en svært liten del.Har ikke sett på koden selv, men det er sannsynligvis en veldig liten del av kildekoden, noen anslår under 10%. Hvor stor del det er er er ikke så viktig, spørsmålet er hvor _viktig_ del av windows det er.Jeg har tittet litt på disse filene (brukte ca 10 min), og omtrent alle filene jeg så på var markert med copyright fra 1989-1994. Og det var massevis av Windows 3.11 kode der. Jeg fant faktisk ingenting som så ut som om var laget for windows 2000.Koden skal, ifølge ryktene, være fra win2k+sp1. Forøvrig, om du planlegger å jobbe innen komersiell programmering bør du unngå å se for mye på denne koden... Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg tror det er lite sannsynlig at det kommer til å bli så stor skade for Microsoft, siden kodelekasjen ser ut til å bare være en svært liten del.Har ikke sett på koden selv, men det er sannsynligvis en veldig liten del av kildekoden, noen anslår under 10%. Hvor stor del det er er er ikke så viktig, spørsmålet er hvor _viktig_ del av windows det er. 15%. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Forøvrig, om du planlegger å jobbe innen komersiell programmering bør du unngå å se for mye på denne koden... Jeg gjør det kun for moro skyld selvsagt... Kan ingen programmeringsspråk, så jeg ville ikke klart å bruke det til noe engang. Men det var ikke så moro som jeg hadde trodd, siden alt er skikkelig gammelt. Alt jeg har sett på er fra 1987-1994 - har forløpig ikke funnet noe som er markert med et årstall høyere enn 1994! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Kan en bae ikke sortere på "Last Modified" og se hva nyeste er? =) Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Det eneste positive med dette er, som nevnt tidligere, at kanskje det blir mulig å få til windows på xbox'en snart. Og det er jo veldig positivt ! Lenke til kommentar
haackon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Får håpe det viser seg å være bogus eller bare små deler av koden. Er hele koden lekket vil det bare bety problemer for oss kunder (og Microsoft). Kunder?? Hahahaha... Kanskje 2 % av dere ja.... Lenke til kommentar
haackon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ikke enda iallefall. Men er dette virkelig kildekoden betyr det at både Windows2k og XP kommer til å oppleve en ENORM flom av virus og scripts snart ja. Nå vil folk da finne resten av hullene i Windows Men det er en liten nisse i magen min som sier at dette bare er BS da. Vil iallefall lese nfo'en og litt slikt før jeg tror på det. Hvor mange feil er det da??? Eller hvor mange prosent?? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvor mange sikkerhetshull det er funnet pr i dag som er upatchet? Av hvor mange som faktisk finnes? Nei, ingen vet jo hvor mange som finnes som ingen vet om Og jeg vet heller ikke hvor mange ull det er i dag. For noen måneder siden var det iallefall 31 kun til Internet Explorer ALENE, og det har ikke kommet så enormt mange patcher siden da kan du si. Så totalt for hele Windows? Nei, bare Bill vet det tipper jeg Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ville ikke tro at Bill vet om alle hullene til windows. Hvis han hadde gjort _det_, kunne nok mange saksøkt ham for å ikke ha tettet dem osv. Men totalt for windows er det nok .. mange. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tubamann: Hvorfor saksøker ingen han for å ikke patche de hullene som er åpne og i bruk av scriptkiddies per i dag da? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tubamann: Hvorfor saksøker ingen han for å ikke patche de hullene som er åpne og i bruk av scriptkiddies per i dag da? Fordi han ikke vet om at de eksisterer? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Problemet er at ingen har oversikt over hele koden. Derfor må de som finner hull raportere det til MS slik at de blir tettet så fort som mulig. Et problem kan vel være at MS saksøker deg får å ha lest koden da men... Edit: rette litt feil Endret 15. februar 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
JimL Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 tviler på at kildekoden bare tar 220mb.. Er nok heller nærmere 2gb da. utpakket tar den ca 800MB om jeg ikke husker feil, er litt lite, men så er det jo ikke hele koden heller.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tubamann: Hvorfor saksøker ingen han for å ikke patche de hullene som er åpne og i bruk av scriptkiddies per i dag da? Fordi han ikke vet om at de eksisterer? Erm, JO, dette her er hull som man VET eksisterer. Microsoft har bare unnlatt å patche dem av en eller annen ukjent grunn. Digi.no eller noe rapporterte forresten at det bare var ca 1/60-del av koden som var rappa og hvis den kom på avveier ville det nok heller være snakk om opphavsrettigheter og ikke sikkerhet Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Erm, JO, dette her er hull som man VET eksisterer. Microsoft har bare unnlatt å patche dem av en eller annen ukjent grunn. Microsoft er vel ikke akkurat kjent for å være raske med slike ting. Var det ikke nylig et hull (ASN-greiene) hvor de hadde brukt 200 dager på å få ut en fiks? Skyldte på at feilen lå så dypt inne i os'et at det derfor tok lang tid. Jaja, godt at jeg ikke har windows på noen kritiske maskiner. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det største problemet for Microsoft er ikke sikkerheten men derimot at alle kan nå kan lese alle interne kommentarer som programmererne har lagt inn i kildekoden. Jeg vil tippe at det er mange som nå leter etter kommentarer for å bevise at MS har sabotert konkurrentenes programmer. Finnes sikkert også mye intern humor der som neppe egner seg på trykk. Kan uansett bli svært pinlig for MS. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Huff og huff Noe sier meg at dette ikke kommer til å gå bra Hvilken del av koden er det som er tatt og hvordan ble den tatt? edit: er kompiler fjerner vel komentarer? hvertfall min.. btw, noen som vet hvor jeg kan få tak i koden? Endret 15. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå