Suppelars2k Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Da er det avgjort... Windows skal ut. patetisk avgjørelse... Takk for den ja... Er det patetisk å ikke være _SÅ_ glad i windows for tiden? Dette er bare toppen av den berømte kransekaka for min del. Og nei, det er ikke snakk om at _Windows_ skal UT, men win2k.... Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Får håpe at dette går bra, og at vi brukere slipper å se et ****** fremover 213 748 207 MB er fila på for de som lurer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 213 748 207 MB er fila på for de som lurer Byte mener du vel Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 213 748 207 MB er fila på for de som lurer Byte mener du vel Hehe, jau jau Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg skjønner ikke hvorfor folk synes dette er BRA? for det første unner jeg INGEN å miste kontrollen over sin egen kildekode da jeg selv programmerer og har opplevd dette. for det andre så vil dette gå ut over alle som faktisk bruker produktene da nye sikkerhetshull vil bli oppdaget. for det tredje vil microsoft måtte bruke penger og ressurser på å tette disse sikkerhetshullene, og hvem må betale for dette? Jo det er de som faktisk kjøper produktene. så før noen som helst igjen sier "hahaha til pass", så prøv å se på det fra andre siden. De fleste på hardware.no kjøper vel ikke Windows uansett (jeg skal ikke uttale meg om jeg synes det er positivt eller negativt). Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg kan ikke snakke for de andre, men selv eier jeg 5 lisenser til forskjellige windows versjoner. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg kan ikke snakke for de andre, men selv eier jeg 5 lisenser til forskjellige windows versjoner. Kan ikke skryte av det samme selv... Men enkelt klager på at windows koster penger. Det er jo helt latterlig. Et operativsystem er jo like viktig som hardwaren, og da er 1000 kr latterlig lite. Det er faktisk omtrent likt priset som vanlige programmer som kun kan brukes til et formål. Bare et spill koster jo 600 kr. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg kan ikke snakke for de andre, men selv eier jeg 5 lisenser til forskjellige windows versjoner. Kan ikke skryte av det samme selv... Men enkelt klager på at windows koster penger. Det er jo helt latterlig. Et operativsystem er jo like viktig som hardwaren, og da er 1000 kr latterlig lite. Det er faktisk omtrent likt priset som vanlige programmer som kun kan brukes til et formål. Bare et spill koster jo 600 kr. Heilt einige Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Men skal du kjøre inn dette på, la oss si 1500 maskiner så koster det endel. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 I begynnelsen av denne tråden var det litt sånn "haha-stemning", men nå har det jo totalt rent over for MS-fans... Jeg skjønner ikke hva som er så positivt med Microsoft eller Windows... Lenke til kommentar
brillan Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Synes litt syns på alle de hardbarka 2k fansen Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Tror (håper) ikke det vil skje så mye på virus\exploit fronten, siden jeg fast bruker W2k på alle mine maskiner... Blir vel endel updates etterhvert ja Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 det faktum at 99,9999% av "stormaskiner" kjører en Windows-NT-variant Så du ville påstå at linux/unix er en windows-nt-variant? Jeg ville definert en "variant" som et program som er bygget på orginalen, og Linux er vel bygget opp fra grunnen av, og det samme er unix. Og linux/unix kjører definitivt på mer enn 0,0001% av stormaskinene her i verden. Og dessuten, på de veldig mange "stormaskiner" (stormaskiner: ikke normale servere, men de temmelig store, ville nå jeg si) kjøres det egenproduserte OS-er, bare de er store nok. Ibm har mange, men jeg husker ikke navn nå. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) det faktum at 99,9999% av "stormaskiner" kjører en Windows-NT-variant Så du ville påstå at linux/unix er en windows-nt-variant? Jeg ville definert en "variant" som et program som er bygget på orginalen, og Linux er vel bygget opp fra grunnen av, og det samme er unix. Og linux/unix kjører definitivt på mer enn 0,0001% av stormaskinene her i verden. Og dessuten, på de veldig mange "stormaskiner" (stormaskiner: ikke normale servere, men de temmelig store, ville nå jeg si) kjøres det egenproduserte OS-er, bare de er store nok. Ibm har mange, men jeg husker ikke navn nå. :-) Jeg tror du misforsto meg. Jeg har til gode å høre om et større cluster eller en "stormaskin" (en døende rase) som kjører Windows NT. Tildelingen av CPU-tid og et overvektig GUI er på en måte ikke heeelt forenelig med et system som har opptil flere tusen brukere. Det jeg egentlig ville uttrykke er at slike beist i 99,9999% av tilfellene drives av et unix-basert operativsystem. Større bedrifter foretrekker kanskje i enkelte tilfeller å lage sitt eget OS, men dette vil koste ekstremt mye i utvikling og kvalitetstesting. Jeg vil heller si at hver leverandør (av maskinen) leverer sin egen utgave av unix, hvoretter kunden kan kjøre sitt system oppå dette (det være seg alt fra regnskap til kræsjsimulering). Endret 13. februar 2004 av Manuel Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Synes litt syns på alle de hardbarka 2k fansen 2k er den klart beste windows versjonen, men alikevel så er det langt igjen til at jeg vil kalle windows for et bra OS. Edit: min mening i allefall Endret 13. februar 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 WHY................................................... Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) gamerman: hvis det var meg du refererte til med why Hvorfor er 2k best? - Jeg går ut ifra at jeg kan utlukke alle versjoner før 2000 og også server versjoner av windows. Da står Xp og 2k igjen. Kort fortalt mener jeg 2k er mer stabilt og lettere å stille inn(slipper unna alle auto config Xp har). Hvorfor det ikke er et godt OS? - Det er enda for mange buggs i OSet til at jeg vil kalle det godt. Dette blir en offtopic så se her for 2k vs Xp diskusjon. Edit: finnes sikkert mange flere 2k-Xp tråder Endret 13. februar 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Er det ulovlig å ha win2k koden på pcen? vurderer å laste den ned å ta en liten titt, men er det ulovlig gjør jeg ikke det... Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Dette reguleres av åndsverkloven § 12, (se http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-004.html#12). Det er 2 grunner til at du ikke har rett til å ta en privat kopi i dette tilfellet: Som du vil se er det generelt adgang til å ta private kopier (ikke til fortjenesteformål), men dettte gjelder uansett ikke "fremstilling av maskinlesbare dataprogrammer". (og så kan man kanskje diskutere hva som er "maskinlesbart"...) Det andre er at retten til å ta private kopier av et åndsverk bare gjelder "offentliggjorte" åndsverk. Hva som regnes som "offentliggjort" følger av § 8 (se http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-001.html#8): "...når det med samtykke av opphavsmannen er gjort tilgjengelig for allmennheten...". Det er vel rimelig klart at det åndsverket som klidekoden representerer har vært hemmligholdt (=ikke offentliggjort) av opphavsmannen (MS) og at de ikke har samtykket til at verket nå er tilgjengelig for uvedkommende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå