larole Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei Jeg ønsker å vise på kart over norge en flytur som gikk fra Bergen,Oslo og Tromsø. Har noen av dere sett den effekten som ble brukt i noen av Indiana Jones filmene? Den hvor man ser en rød strek som strekker seg fra by til by? Noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Denne oppskriften for Vegas 4.0 gjør mye av det du er på jakt etter ! http://www.wideopenwest.com/%7Ewvg/tutorial-4.htm Endret 12. februar 2004 av froggyler Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg bruker Adobe After Effects til slike ting. Lenke til kommentar
larole Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Takk begge to Lenke til kommentar
larole Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Glemte å nevne at jeg bruker Premiere 6.5 Tror egentlig ikke at dere kunne hjelpe meg noe særlig likevel Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Adobe After Effect og Vegas bruker i prinsippet samme teknikk, keyframes hvor du kan styre effektene langs tidslinjen. Hvis du kun skal bruke Premiere så må du lage mange overleggsbilder i et tegneprogram eller photoshop som du plasserer på tidslinjen. Avhengig av lengden på filmen, så har du noen timer foran deg med 25 bilder i sekundet.... Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Du klarer det med litt intuitiv tenking og prøving og feiling! Det lar seg gjøre via bilder, keyframes og ..... Ja den røde streken får bli en utfordring Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Fant en effektiv løsning (kun Photoshop og Premiere) med rød strek her: http://www.abcdv.com/article/articleview/113/1/79/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå