brillan Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Oki. fått mye nytt til pc min og masse problemer. Orker ikke poste 3-4 poster her og der. Poster alt her. Pc består av (relevat info): ABIT NF7-S V1.2 2stk Twinmos 256mb /m winbond AMD 2500+ barton (ulåst) Først ville ikke pc starte i med dual channel. Prøvde og sette dem i Slot 2 og 3. Slik funket det ikke. Så prøvde jeg slot 1 og 3. Funket heller ikke. Men i slot 1 og 2 funker de. Men kjører ikke dual channel. Hva kan vere feil? Har nyeste bios. ___________________________________ Rammen trodde jeg var bra, ser at folk har bra timmings på den (2-2-2-11) men det laveste jeg får er 2.5-2-3-8. Det er vel ikke bra i det hele tatt? Hvilke timmings anbefaler dere? ____________________________________ Ser at folk har syke barton klokking rund omkring ( 2.5ghz+ @ 230+ fsb) Får bare 200 x 11.5 = 2.3 på min! og da med vcore på 1.9! Tror ikke det er kjølinga, er på 40 grader. Dersom jeg setter fsb over 200, får jeg corrupt data på hardisken min og må formatere. Hvofor skjer dette? ____________________________ Komplett sendte meg feil kort, skulle ha revisjon 2.0 men fikk 1.2. Er det stor forskjel på de korta? Skal jeg ta meg bryet og sende i retur? Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
Twisty Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Abit hadde vell neppe satt et nytt kort ut på markedet uten å forbedre noe, så kortet har sikkert en del forbedringer. Du kunne ta deg tid til å lese litt tester så finner du sikkert ut hva som er gjort. -Twisty Lenke til kommentar
brillan Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Abit hadde vell neppe satt et nytt kort ut på markedet uten å forbedre noe, så kortet har sikkert en del forbedringer.Du kunne ta deg tid til å lese litt tester så finner du sikkert ut hva som er gjort. -Twisty Har lest mange tester i det siste, står at det er noe med bios`en som er fiksa (bedre instillinger osv) Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Send kortet tilbake..det er en grunn til at rev 2.0 tok over for 1.2... Lenke til kommentar
zexs Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Har samme problemet med dual channel.. Abit nf7-s v2.0 Geil Golden Dragen 2*256 pc 3200 ultra ddr Barton 2500, låst Får ikke kjørt dual channel og ikke klokka stabilt mer enn 175 på fsb. Prøvd med alle mulige instillinger. Sykt irriterende da jeg bestilte ny ram for å klokke med. Hadde twinmos før og trodde at det var denne som stoppet meg.. Men neida! Abit satte en effektiv stopper for det. Må bare få si at jeg er veldig misfornøyd med mitt abit kort og sverger til asus som jeg har hatt flere av tidligere. Bruk angrefristen og skaff deg et kort av annet merke er mitt tips. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) hallo?! Du/dere må låse agp/pci frekvensene. Det er grunnen til at du får korrupte data, pci hastigheten blir for høy. zexs, det _kan_ hende at du har fått en litt kjip Barton stepping også selv om det er lite trolig. hvis jeg ikke tar helt feil er det bare AGP frekvensen man kan stille i NF7-S' bios, sett denne til 66mhz. PCI-frekvensen er alltid halvparten av AGP-frekvens. om noen skal ha nytt kort er nyeste utgaven av DFI Lanparty å anbefale. ang. minnetimings, om winbondchippene er av typen CH-5 er disse instillingene optimale: CAS2-3-2-7 uansett, send V1.2 i retur og få deg et V2, det er mye bedre i de fleste tilfeller. Ellers er jo som nevnt _nyeste_ DFI lanparty bra. Endret 29. februar 2004 av julepynt Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 amd støtter ikke dual-chanel.. derfor er d ikke nokka stort problem Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 amd støtter ikke dual-chanel.. derfor er d ikke nokka stort problem Var det en spøk? Lenke til kommentar
brillan Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Uansett, send V1.2 i retur og få deg et V2, det er mye bedre i de fleste tilfeller. Ellers er jo som nevnt _nyeste_ DFI lanparty bra. Ang. minnetimings, om winbondchippene er av typen CH-5 er disse instillingene optimale: CAS2-3-2-7 Ok! Har fått nye kortet nå. Jeg må ha vcore høyere en før nå, for og overklokke. Noen som vet hvorfor? Har Twinmos pc3200 /m winbond. Hvordan vet jeg om de har CH-5? Og den timingen, Hva er hva i feks 2-3-2-7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå