Gangrel Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg kjøpte for en stund siden en amd xp 2800+ prosessor og har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort. Dette fungerte fint og jeg hadde en behagelig temp på prosessoren. Så skulle jeg teste en gammel harddisk som jeg hadde liggende. Denne harddisken hadde jeg fra en pc som kjørte på 1,3 ghz prosessor (uten klokking) og et asus hovedkort til denne. Her kommer problet, når jeg satte i denne harddisken så klokken cpu`n min ned til 1,3 ghz eller 1,2 (husker ikke helt) men den holdt samme tempen som ved 2800+. Jeg fjernet harddisken og prøvde å klokke cpu opp til 2800 igjen, men nå holdt den en mye høyere temp, opp o 65 grader. Jeg har prøvd å oppdatere bios, resette bios, men ingenting funker. Å nei, den har ikke ytelsen til en 2800 når den står på 1,2 eller 1,3 Jeg forstår ikke hva probletet er, eller hva jeg kan gjøre for å fikse det. Det eneste jeg vet er at tempen er altfor høy, så nå sitter jeg med en sterkt underklokket 2800 å irriterer fettet av meg Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har du satt FSBèn til 166 ? Lenke til kommentar
brillan Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) så nå sitter jeg med en sterkt underklokket 2800 å irriterer fettet av meg Da har du vertfall århundrets slanke kur! Endret 12. februar 2004 av eXploid Lenke til kommentar
Gangrel Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Ja jeg har satt fsb på 166, å da blir den 2800+ Problemet er at da blir tempen altforhøy, 65 grader jeg har denne viften: GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+ å denne leverte bra temp i starten, noe den ikke gjør nå!!!!! Lenke til kommentar
razer Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 FSB'en skal stå på 166MHz, du får bare godta den "høye" temp'en eller investere i en ny og bedre kjøler! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har du kabinettvifter ? Lenke til kommentar
Gangrel Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Har du kabinettvifter ? jeg har lepont kabinett, altså 5 kabinettvifter. 2 som blåser inn fremme (over harddisker), 2 som blåser ut bak og en i taket som blåser ut Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hva står Vcore på da? Bare så det er sagt, det er ikke farlig med 65C som maks temp. Du kan bare klokke opp CPU igjen hvis du har klokket den ned. Lenke til kommentar
Gangrel Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Hva står Vcore på da? Bare så det er sagt, det er ikke farlig med 65C som maks temp. Du kan bare klokke opp CPU igjen hvis du har klokket den ned. 65 grader er load temp da, altså tempen etter å ha sittet i windows xp en stund, Blir farlig høy når jeg spiller går jeg ut i fra Men, er det neon vifter dere har å annbefale da? pris ca 300 kr? Trenger kjøling såklart, men vil ikke ha noe extremt bråkete ****** heller Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 det du nevner er idle temp. For vifte kan du jo PM meg, har en til salgs som er bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå