objorkum Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har lyst til å prøve Fluxbox litt. Kjører nå SuSE 9.0 med KDE 3.1. Hvordan skal jeg gå fram for å legge inn Fluxbox i tillegg til KDE? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har lyst til å prøve Fluxbox litt. Kjører nå SuSE 9.0 med KDE 3.1. Hvordan skal jeg gå fram for å legge inn Fluxbox i tillegg til KDE? Alt sammen står meget godt forklart her. Last ned fluxbox (fluxbox-0.1.12.tar.gz) Skriv "tar xzvf fluxbox-0.1.12.tar.gz" i ett konsoll Fortsett i konsoll med: ./configure make Su - *passord* make install Når er FluxBox instalert, les litt mer på siden hvordan du konfiguerer fluxbox til ditt eget bruk Lenke til kommentar
eldar Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 får du problemer om at du mangler X, så må du legge inn X-devel eller noe liknende fra Yast. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det er http://prdownloads.sourceforge.net/fluxbox...x-0.9.8.tar.bz2 du vil ha. Ikke 0.1.* Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 hvordan får jeg startet fluxbox når jeg har fått installert den? bruker jo suse og den har vel da en grafisk loader som det er beskrevet i dok'en... men det står ikke noe om hvordan denne skal konfigureres... har blackbox og openbox i lista da, men dette er vel ikke det samme eller er det? Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 ./configuremake Su - *passord* make install Øhm? Du sier ingenting om forandring av mapper, noe som er ganske viktig. Nå vi brukeren forhåpentligvis starte i riktig mappe, men etter en su - vil personen prøve make install i root-brukerens mappe. Noe som ikke er meningen. Så, alle sammen, husk å være i riktig mappe her Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg vil anbefale å starte i init 3 (2 hvis debian) se /etc/inittab Men så kjører du startx for å starte x med den DE/WM som beskrevet i ~/.xinitrc. ehco fluxbox/startkde/altalletduvilleha* > ~/.xinitrc startx * en av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå