Gå til innhold

Overklokking: ATI Radeon 7200 DDR

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon DDR kort som jeg har lyst å overklokke, jeg har tatt det fra 165mhz til 170mhz.

Noen her som kan anbefale vifter og kjølere til skjermkortet, og hvor mye burde/kan jeg overklokke det? Er 200mhz for mye? Dere som legger inn forslag til vifter og kjølere, skriv adresser til sidene der man skaffer det :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk først hvor raskt minne du har på skjermkorte, det er de to siste tallene på RAM'brikkene. Hvis det er 6ns (som det MEST sannsynlig er) KAN du kanskje få det opp til 183/183MHz. Hvis det er 5,5ns, kan du prøve på 200MHz. Merk: dette med standard kjøling.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 01:32, Basus skrev:

Jeg har et Radeon DDR kort som jeg har lyst å overklokke, jeg har tatt det fra 165mhz til 170mhz.

Noen her som kan anbefale vifter og kjølere til skjermkortet, og hvor mye burde/kan jeg overklokke det? Er 200mhz for mye? Dere som legger inn forslag til vifter og kjølere, skriv adresser til sidene der man skaffer det :smile:

Jeg får mitt Radeon 32MB SDR opp til 183MHz. Ved 185MHz begynner jeg å få snø. Jeg bruker kun en passiv 486 kjøleribbe, og den blir ikke så voldsomt varm, men det er sikkert lurt å koble på en liten vifte hvis du spiller mye og lenge. En liten (ala chipsetviftene) vil nok holde. Tror at minne vil stoppe deg lenge før varmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...