Gå til innhold

Micro ATX kabinett i aluminium

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter et Micro ATX kabinett i aluminium av den vanlige oppreiste typen.

Har et flatt bordkabinett i dag, men det er veldig trangt og blir veldig varmt.

Ønsker et så lite og lett kabinett som mulig, men med plass til vanlige komponenter. Trenger bare 1 5 1/4 plass.

Finner ikke noe kabinett i aluminium i den størrelsen, enten er de flate, eller så er det opp i midi tower størrelse.

Noen som har tips til dette?

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=5&s=pl

Vett ikke om det er aliminium men det er et ganske lite og lett kabinett!

Hei, det er ett på denne størrelse jeg tenker på, men da i aluminium.

6 Kg er ikke så ille vekt, men det er uten innmat.....

Disse med neonlys er vel i midi størrelse, litt for stort etter min smak.

Så jeg leter fortsatt......

Nettulf

Lenke til kommentar

Tja, her har du et par som ser greie ut ihvertfall. Har ikke sett for mange tester på de. Dette har jeg faktisk ikke sett noen tester på overhodet.

Dette er testet her

Ellers kunne dette kanskje vært noe? Personlig synes jeg det var i overkant stygt, men sant, smaken er som baken. Det ser ihvertfall ikke ut som andre kabinetter.

Grunnen til at jeg bruker databutikken som referanse er at microplex er nede for tiden og dermed ikke så lette å finne frem på.

Antar at du er ute etter kabinetter som ser bra ut også?

Edit: Det Antec Overture er et vanlig ATX kabinett ser det ut som. Men her har du lillebroren. Har ikke sett tester på dette heller men det var da et par forslag.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Hei, de kabinettene fra Antec var fine de, men nå var det jo flate bordkabinett jeg ikke ville ha.

Enig i at IN-Win kabinettet ikke er så pent, det var dessuten i stål også, blir for tungt da.

Det jeg kunne tenke meg var noe som er litt større (høyere) enn disse Shuttle Barebone boksene, slik at et vanlig M-ATX hovedkort gikk inn. Og en CD-enhet.

Ser ut til at jeg må mekke meg noe selv.....

Nettulf.

Lenke til kommentar
Er dere blinde eller? :blink: 

[snip Q-tec kabinett]

Tror det heller har mere med det faktum at mange er skeptiske til Q-tex kabinett. Har sett mange mishagsytringer mot den produsenten her på firmaet.

Og til trådstarter: Joda, så du var ute etter tårn i micro-atx, fordi det var dårlig kjøling på desktop-saken, ikke sant? Jeg tenkte bare å foreslå noen desktop kabinett som kanskje hadde bedre kjøling jeg

Nå er microplex oppe så jeg tenkte jeg kunne tipse om et par til

Lian Li Desktop kabinett. ATX formfaktor men med m-atx strømforsyning

Lite Lian Li tower. Dog full ATX

Lian Li Minitower Enda mindre enn det forrige. 35 cm høyt, begynner å nærme seg m-atx da. Se test HER

Edit: Litt trixing og mixing med linker

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Hei, og takker for mange svar.

Har sett på de siste forslagene med Aopen og Chieftec, greie de men det er fortsatt stål og tungt.....

Det kabinettet fra LianLi var fint, men bortsett fra prisen var det lengden som var litt drøy, 50cm er ikke lite.....

Har i dag ett Sky Hawk IPRO-1203 kabinett som er veldig grei størrelse og brukbart utseende på.

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=121323

Men det blir ganske varmt, og jeg får ikke plass til noe store skjermkort, bare lavprofil der som passer...

Mener Asus hadde noen bokser som var litt høyere enn disse Shuttle boksene, men vet ikke hvilke type kort de tok. Er redd for at det er mindre enn M-ATX.

Fant forresten ut at Asus har kommet med nye modeller Barebone, synest den var ganske så fin jeg:

http://www.asus.com/products/desktop/t2-p/overview.htm

Lurer på hvilken pris den havner på her til lands. Har jo innebygget hovedkort da, må vel kanskje bare kvitte meg med det nye, dyre jeg har kjøpt :-(

Nettulf

Lenke til kommentar

Det kabinettet fra LianLi var fint, men bortsett fra prisen var det lengden som var litt drøy, 50cm er ikke lite.....

Hehe, nei det er sant, det er ikke lite i dybden, Men om du skal ha noe annet og ikke bryr deg om at du må kvitte deg med hovedkortet ditt så er nok Barebones helt klart å anbefale. Selv har jeg lyst på det epox-greiene HWB.no selger. Vel vel, jeg skal komme tilbake til deg om jeg snubler over noen andre alu-kabinetter som kanskje kan passe til deg.

Det som er rart er at jeg er helt sikker på at jeg så en hel røys med m-atx alu-kabinetter for noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Har akkurat byggd en pc i dette kabinettet fra Chieftec Micro ATX Tower 230W

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102...lAction=details

Fint kabinett solid, litt trangt å bygge i men det er jo tross alt et m-atx kabinett.

Ble faktisk forundret over hvor stille en orginal psu kan være, mye mindre støy en chieftec's 360 W psu. Hadde litt problemer med å få plass til hd, da plassen fra 3.5 slottene til cpu kjøler var utrolig trang....da mener jeg 0.0001 mm klaring.

Har plass til 80 mm vifte i sidedør og front til kjøling av hd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...