TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Hei igjen. Jeg har nå fått meg en trådløs router for å dele internett mellom to maskiner. Jeg kjøpte også to trådløse nettverkskort, men fikk bare innstallert på den ene maskinen. Men problemet mitt er, når jeg prøver å sende innstillingene til routern så bare avbryter den og gir en error beskjed. Dette er uhyre plagsomt etter som det trådløse nettverkskortet faktisk får kontakt med routern. Noen som vet råd??Trenger virkelig hjelp..... EDIT: Kan det være noe med gateway innstillingene?? Endret 12. februar 2004 av TimmyTheRapboy Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Er det ingen som vet råd? Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei. Det kan være til hjelp å få vite hva slags feilmelding routerne gir til deg. Ellers så gjør den tilkobling på flere nivåer. Det første nivået er det trådløse. Dersom den finner senderen så ser dette ut til å være iorden. I begynnelsen så kan det være lurt å skru av WEP og slikt til man får kontakt. Det neste nivået er IP. Du kan jo sjekke om du har en IP adresse som stemmer overens med den som routeren har. Det står som regel gode tips på dette i manualen til routeren. Har du fått en IP-adresse så kan du forsøke å pinge IP-adressen til routeren. Får du svar derfra så er du på god vei. Gir du meg en liten status på de tingene, så skal jeg gi deg yttligere informasjon om oppkobling. PS! Det kan også være kjekt å vite navn på router, trådløse nettverkskort og versjon av windows på maskinen din. Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Hei, jeg har nettopp fått fikset problemet med å koble meg til routern, men jeg har skaffet meg et annet et nå. Jeg får ikke koblet til internett. Du vet vel ikke hvordan jeg får til det, for jeg skrev inn brukernavn og passord og slikt under innstallasjone og den opplyste til og med om at alt var i orden. Operativsystem: Windows XP PRO edition Nettverkskort: Wireless LAN PCI card fra Topcom Router: Wireless Cable/ DSL Gateway-router fra Belkin. Håper dette var til noen hjelp!!! Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Dersomd u skrev inn bruekrnavn og passord, så anntar jeg at du har Telenor ADSL. Da må man bruke hele e-post adressa som brukernavn for å logge på (altså: [email protected]) Dersom dette er iorden så anbefaler jeg deg å kjøre en trace for å finne ut hvor den stopper. Det kan du gjøre ved å gjøre følgende: - trykk start -> kjør - skriv: cmd (trykk så enter) - skriv: tracert 193.212.1.10 (trykk enter) kopier så svaret du får inn i ett svar her Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har telenor ADSL ja. Jeg skal prøve ut det du sa. Poster svaret her om en liten stund. Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Det kom bare fram tre "*" etterfulgt av "timed out". Eller noe sånt. Vet du hva det er?? Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 ...Telenor bruker også en protokoll som heter PPPoE. Husk å aktivere den i routeren Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Da har du ikke riktig rute på PC'n din. Vet du om du har satt opp DHCP på routeren? Dersom du har satt opp dette, så er det satt opp feil. evnt. så har du satt opp "statisk" IP-adresse på maskinen din. Det du må gjøre er å få satt opp Gateway. Dette setter du enten på nettverkskortet på PC'n din, eller i DHCP oppsettet på routern (dersom du bruker dette) DHCP er en service som tildeler IP-adresser og oppsett for disse automatisk. Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Hvordan gjør jeg det??Gjør jeg det på tilkoblingen som ligger i "Mine nettverksteder"?? Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Det står "DHCP enabled". Og jeg har satt innstillingene på å motta IP adresse automatisk. Endret 12. februar 2004 av TimmyTheRapboy Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Da må du sjekke om det er muligheter for å legge inn noe på gateway på DHCP oppsettet. ER det det, så legger du inn IP-adressen til routeren. Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Det går an, men hvordan finner jeg IP adressen til routeren?? Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Unnskyld, jeg sa feil til deg. Det går ikke an å legge til noen. Jeg kan kun legge til gateway. Endret 12. februar 2004 av TimmyTheRapboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå